נשיא איגוד לשכות המסחר בוועדת הרפורמות: "צעדי הממשלה יביאו להרס עסקים רבים בישראל"

בתאריך 27.2.18 הצהיר עו"ד אוריאל לין בדיון בוועדת הרפורמות של הכנסת, בעניין פרק הסרת חסמים ביבוא אישי, כי "אסור לראות בנושא היבוא האישי מהלך העומד בפני עצמו. צריך לראות את התמונה הכלכלית המלאה והעכשווית, וכן את השפעת כל המהלכים יחדיו על המשק."

לין ציין בתחילת דבריו את האפליה במע"מ נגד המגזר הקמעונאי בישראל - יש בה את כל מה שיכול להיות גרוע בעיוות מס. מי שרוכש נעליים או חולצה בחו"ל לא משלם מע"מ לעומת מי שרוכש מזון בישראל המשלם מע"מ. הפטור ממס שניתן בייבוא אישי יגרום למדינה הפסדי מס עצומים שילכו ויגדלו עם הזמן ואז יהיה צורך להעלות את נטל המסים לכולם. ההכנסות ממע"מ מהוות כיום 40% מהכנסות המדינה.

 

לדבריו, "לא נעשתה שום בדיקה כלכלית אנליטית רצינית מה תהיה ההשפעה של המדיניות המתפתחת היום על המשק, על עתיד המגזר העסקי, על הצמיחה ועל סיכון מקומות עבודה: בישראל 55,000 עסקים קמעונאים, 23,000 עסקים עצמאיים; כמו כן, יש 266,000 משרות שכיר במגזר הקמעונאי ועוד 220,000 שכירים בעסקים המייצרים עבור השוק המקומי. זהו מגזר עסקי רחב ממדים המשפיע על אוכלוסיה של 2.5 מיליון איש. "

 

עוד הוסיף כי "כל אלה שהתאהבו בייבוא אישי מקוון פטור ממס חייבים להבין שיתכן שהם עצמם יאבדו את מקומות העבודה שלהם, ואם לא הם אז בני משפחותיהם או חבריהם וחברותיהם".

 

לצפייה במכתב בנושא שנשלח לשר האוצר, חה"כ משה כחלון

 

למידע נוסף בתחום זה