בעקבות פעילות איגוד לשכות המסחר: שר האוצר הודיע על הפחתת מכסים ומסי קנייה על עשרות מוצרים

בשנים האחרונות איגוד לשכות המסחר פעל רבות מול משרדי האוצר והכלכלה ודרש מהם לנקוט במהלכים של הפחתת מכסים ומסי קנייה, זאת במטרה להקל על העסקים והציבור הרחב ולהפחית את יוקר המחייה.

היום, ה-11.12.17, הכריז שר האוצר, חה"כ משה כחלון, על תוכנית "נטו הוזלות" במסגרתה יבוטלו מסי קניה ומכסים על מוצרי חשמל לבית, תאורה, תמרוקים, צעצועים, ביגוד ועוד.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה בנושא ציין כחלון כי "התוכנית גובשה יחד עם אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, והיא נוגעת לכל אזרח במדינת ישראל. יש כ-500 אלף עסקים קטנים הנפגעים מהקניות באינטרנט, כי מי שקונה באינטרנט לא משלם מכס, בעוד עסק קמעונאי קטן כן משלם. כדי לא לפגוע בעסקים הקטנים, החלטנו להוריד את המכסים לאפס. הרפורמה תסייע ל-500 אלף בעלי עסקים קטנים ובינוניים ותוזיל את המחירים עבור הצרכנים". 

 

זמן קצר לאחר פרסום הדברים בירך נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, את המהלך וציין כי "שר האוצר מנהיג תכנית נכונה וממוקדת להורדת יוקר המחיה והוזלת מחירי מוצרים. זהו מהלך של הוזלת אמת בכיוון הנכון, הפועל בצורה שוויונית גם על יבוא מקוון וגם על מכירות מקומיות. המהלך מהווה נטו הפחתת מחירים לצרכן וגם מקדם את עקרון השוויון בין מכירות מקומיות ליבוא אישי מחו"ל, עקרון שהוא ביסוד תפיסתנו הכלכלית ונשמת אפה של התחרות הישראלית".

התוכנית תבטל את המכסים על שורת המוצרים הבאים:

  •  טלוויזיות, רמקולים, מסכי תצוגה, מכשירי וידאו, מקרנים, מגברים, מערכות הגברה, מיקרופונים, אוזניות, צגי LCD ועוד.
  • מקררים, תנורים לחימום המרחב, מחממי מים, תנורים לבישול חשמליים, מקפיא ביתי, מערבלי מזון, מסחטות לפירות וירקות.
  • נברשות, גופי תאורה ומנורות.
  • תכשירי איפור, תכשירים לשמירה על העור, לרבות תכשירים לסינון קרני שמש או שיזוף, תכשירי מניקור ופדיקור, תכשירים לשיער ובהם שמפו, תכשירים לסלסול ועוד סבונים מוצקים ומגבונים לחים ודאודורנטים.
  • פרטי ביגוד וביניהם מעילים, שמלות, חצאיות, מכנסיים, חולצות, חגורות, כפפות, גרביים, צעיפים, ג'ינסים, סוודרים וגופיות.
  • משחקי וידאו, ציוד ספורט להתעמלות, בריכות שחיה ביתיות ובריכות לילדים, פריטים לחגיגות, משחקי שולחן, משחקי חברה, משחקי מטבעות או שטרות, נדנדות, תיאטרון נייד וקלפים.

 

ביטול מסי הקניה יתבצעו באופן מיידי עם פרסום הצו ברשומות בקרוב. ביטול המכסים יתבצע רק לאחר הליך שימוע שצפוי להתפרסם בימים הקרובים ושבו ירשמו פרטי המכס הרלוונטיים ותינתן הזדמנות לציבור להעביר התייחסויות בנושא.

 

לקריאת ההודעה המלאה של משרד האוצר

                                                  צילום: ליאת מנדל 

 

למידע נוסף בתחום זה