נשיא איגוד לשכות המסחר ליו"ר ועדת הכספים: קבע דיון פגרה דחוף למניעת הפגיעה במגזר הקמעונאי

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר פנייה דחופה ליו"ר ועדת הכספים של הכנסת חה"כ הרב משה גפני, בבקשה לקיים דיון דחוף כדי למנוע פגיעה במגזר הקמעונאי, שכבר היום מצוי, עקב שינויים מבניים בעולם כולו, בהתמודדות קשה של המשך קיומו.

לדבריו, המגזר הקמעונאי בישראל כולל כ-54 אלף עסקים. רק כמה מאות מהם בבחינת רשתות.  כל השאר הן חנויות רחוב ונקודות מכירה קמעונאיות שנבנו כעסק משפחתי על ידי רבבות משפחות בישראל בעמל של שנים. המגזר הקמעונאי בישראל מפרנס היום לא פחות מחצי מיליון משפחות, מתוכם 267 אלף במשרות שכיר.

לאיגוד לשכות המסחר אין שום התנגדות לפיתוח היבוא האישי האינטרנטי ולהפחתת המע"מ ומסי הקניה ביבוא אישי;  אבל כל אלה צריכים להיעשות על בסיס עקרונות של הוגנות ושוויון - מסי יבוא שווים על יבוא אישי ויבוא מסחרי.

על כן, מדגיש לין, לא יתכן שבמצב זה יתעלמו רשויות המדינה ממגזר המפרנס חצי מיליון משפחות, ויעשו פעולות הפוגעות בצורה חריפה והחותרות תחת קיומו של מגזר מרכזי זה בישראל. כמו כן, לא יתכן שבעוד שביבוא אישי לא ישולמו מסי יבוא, ואילו במכירות קמעונאיות בישראל, על אותם מוצרים עצמם, יוטלו כלל מסי היבוא כולל מע"מ.

 

לקריאת המכתב לחצו כאן

למידע נוסף בתחום זה