בקרוב: עלייתה לאוויר של מערכת המחשוב 'שער עולמי'

איגוד לשכות המסחר בשיתוף עם הנהלת המכס קיים בתאריך 11.09.17 יום עיון לקראת עלייתה לאוויר של מערכת המכס החדשה 'שער עולמי'. מדובר במערכת ממוחשבת לסחר החוץ של ישראל שצפויה לעלות לאוויר בראשית 2018, אשר תחליף את המערכות התפעוליות הקיימות, באמצעות מעבר להליכים ממוחשבים ומבוקרים יותר "ללא נייר".

ביום העיון נסקרו כל המשמעויות וההשלכות של המערכת החדשה של המכס על היבואנים. ביום העיון השתתפו כ- 200 יבואנים חברי לשכת המסחר.

לצפייה במסמך של ראש מנהל מכס בדבר הערכות נדרשת מצד היבואנים לשער עולמי לחצו כאן

 

לצפייה במצגת המפרטת את התועלות והצרופות להצהרת היבוא והסבר אודות הכרטיס החכם וייפוי כוח מטעם רשות המיסים לחצו כאן

 

לצפייה במצגת המציגה את התוכנית לפישוט הסחר מטעם רשות המיסים לחצו כאן

לצפייה במצגת שהעביר צביקה גלילי מהנהלת המכס לחצו כאן

 

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר כי "היום אנו עומדים בפני תקופה חדשה של מערכת 'שער עולמי' שהוקמה על בסיס עבודה מקצועית, מעמיקה ויסודית של המכס. המערכת מרכזת את כל האינפורמציה הרלוונטית מכל המערכות בישראל הנוגעות לפעילות סחר החוץ ונועדה לייעל את תהליכי היבוא לישראל. המשך שיתוף הפעולה בינינו לבין המכס מבטיח לכולנו טיפול יותר טוב בבעיות שעלולות להופיע בעתיד."

אבי ארדיטי, ראש מנהל המכס אמר כי "מערכת שער עולמי תוכננה כדי לשנות קונספט, תפיסה במדינה בכל תהליכי סחר החוץ של מדינת ישראל. זוהי מערכת גדולה ומורכבת מאוד, אבל אין לי ספק שביום שהמערכת תוטמע היא תיקח אותנו לעולמות אחרים. זוהי מערכת ללא נייר. אין סיבה שתורים ימשכו בגלל ניירת. זוהי עלות נוספת לכולם. התפקיד שלי הוא לדאוג שהסחר והיבוא במדינת ישראל יזרמו כמה שיותר".

עוד הוסיף כי "אני יודע ששינוי זה דבר מפחיד. בעולם טכנולוגי שיבואן יכול לקבל את הקובץ במייל ולהעביר באותה דקה את הקובץ לסוכן המכס - זה חוסך זמן וכסף. עשינו במכס הרבה התאמות כדי לאפשר לכם סביבת עבודה יותר נוחה ונגישה. אנו מבקשים סבלנות בהליך הטמעת המערכת".

 

צילום: שלומי מזרחי 

למידע נוסף בתחום זה