איגוד לשכות המסחר: יש להזיז את חופשת הקיץ לחודשים אוגוסט וספטמבר לאור ימי החופש בחודש תשרי

נשיא איגוד לשכות המסחר פנה ליו"ר ועדת משנה לבחינת ימי החופש במערכת החינוך של הכנסת בבקשה לשנות את מועד חופשת הקיץ, זאת לאור ריבוי ימי החופש בחודש תשרי הפוגע בפעילות העסקית.

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, שיגר השבוע הצעה לחה"כ עודד פורר, יו"ר ועדת משנה לבחינת ימי החופש במערכת החינוך של הכנסת, שהחלה את עבודתה בימים אלה, ושהעתק ממנה נשלח לשר החינוך, חה"כ נפתלי בנט.

בהצעה נכתב כי לאור ריבוי ימי החופשות בחודש תשרי הפוגע בפעילות העסקית, יש לשנות את חופשת הקיץ כדי שתותאם לתקופת חגי תשרי, כך שתתפרס על פני החודשים אוגוסט וספטמבר.

עוד הוסבר כי תלמידי ישראל פותחים את שנת הלימודים מדי שנה ב-1 בספטמבר, וזאת לאחר חופשת קיץ שנמשכת חודשיים תמימים. כמדי שנה, זמן קצר לאחר החזרה ללימודים, התלמידים יוצאים לסירוגין לחופשות נוספות לאורך חודש שלם, הלא הם חגי תשרי. חופשות אלה מן הראוי שלא תפגענה ללא צורך במשק, בהורים ובמעסיקים.

לדברי לין, "אין ספק שלנושא זה השפעת רוחב משמעותית מבחינת התעסוקה, הפריון ועלויות המושתות על ההורים והמעסיקים. על כן, יש לבחון שינויים במועדי חופשות מלימודים באופן מקיף ויסודי, עם כלל גורמי המשק ונציגות ההורים. מאחר ואת מועדי חגי תשרי לא ניתן להזיז, אנו מציעים להזיז את חופשת הקיץ כך שחודש שלם ממנה יחפוף את חודש תשרי. עדיף, הן מבחינה לימודית והן מבחינת המשק, שהתלמידים יצאו לחופשת הקיץ באוגוסט וספטמבר, עד לתום חגי תשרי".

לין ציין כי באמצעות יישום הצעה זו, נעלה את פריון העבודה, יושג רצף בלימודים מאז תחילת שנת הלימודים החדשה, יופחת העומס על הורים עובדים ויהיו פחות הפרעות בניהול העסקים.

למידע נוסף בתחום זה