יום עיון מקצועי - חידושים ודגשים להתנהלות נכונה מול המכס

רשות המסים הגבירה לאחרונה את צעדי האכיפה, החקירות והביקורות, בסוגיות הקשורות לערך הטובין לצרכי מכס: תמלוגים, כשרות, הנחות, עמלות, בדיקות בקרת איכות, אמצעי ייצור המסופקים ליצרן ועוד. בהמשך לכך ועל רקע העלייה הצפויה של מערכת שער עולמי, בתאריך 22.06.17 קיימנו יום עיון מקצועי בנושא.

את יום העיון פתח נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, שהדגיש כי נושא הייבוא הוא אחד המרכיבים החשובים המשפיעים על הצלחתו של עסק. לדבריו, כל מעסיק המעוניין לחסוך בהוצאות צריך לדעת כיצד להתנהל מול המכס על מנת שלא להפסיד כספים.

בהמשך, הרצה אמיר שני, סגן נשיא איגוד לשכות המסחר ויו"ר ארגון התאגידים של עמילי המכס, בנושא הערכות לחידושים במסגרת שער עולמי. שני הציג אתגרים שונים איתם מתמודדים המעסיקים במסגרת סחר חוץ וכן הסביר אודות המערכת החדשה.

לאחר מכן, יוסי ויליגר, חבר נשיאות ויו"ר ועדת יבוא ומכס בלשכת המסחר, הסביר אודות פעילות ועדת יבוא ומכס בלשכת המסחר והציג את מטרותיה. לצפייה במצגת שהועברה ע"י יוסי ויליגר לחצו כאן.

את יום העיון סגרו עורכי הדין גיל נדל ודייב זייתון ממשרד עורכי הדין גולדפרב זליגמן, שעסקו בנושאים שונים ובהם ענייני תצהיר יבואן, ערך לצרכי מסי יבוא, ועמדות החייבות הדיווח.

עורכי הדין הדגישו כי בעקבות תיקוני חקיקה מהשנה שעברה, פרסמה רשות המסים רשימה של עמדות החייבות בדיווח בענייני מסי יבוא (מכס, מס קניה ומע"מ). משמעות עמדות אלו הינה שיבואן הנוקט בעמדה מיסוי המנוגדת לזו של רשות המסים (גם אם עמדתו של היבואן נתמכת בחוות דעת משפטית) - מחויב לדווח על כך לרשות המסים. אי דיווח מהווה עבירה פלילית.

בין העמדות החייבות בדיווח מצויות סוגיות מסחריות נפוצות ביותר כגון - קבלת הנחות ביבוא הטובין, תשלום תמלוגים ודמי רישיון (למוכר או לצדדים שלישיים), פיצולי עלויות (אחריות, הובלה ועוד), וסוגיות נוספות.

לצפייה במצגת שהועברה ע"י עורכי הדין לחצו כאן.

לצפייה בסקירה בנושא הגברת חובת הדיווח למכס לחצו כאן.

למידע נוסף בתחום זה