איגוד לשכות המסחר אירח משלחת עסקית ראשונה ממונקו

איגוד לשכות המסחר אירח משלחת עסקית רב-תחומית ראשונה מסוגה מנסיכות מונקו. באירוע התקיים טקס חתימה על הסכם לשיתוף פעולה בין המדינות.

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, וסגנו, אריה זייף, ארחו משלחת עסקית רב-תחומית ראשונה מסוגה מנסיכות מונקו, בראשות נשיא לשכת המסחר של מונקו, (MEB – Monaco Economic Board), מר מישל דוטה (Michel Dotta), וקונסול הכבוד של מונקו בישראל, מר אילן בק.

במהלך האירוע השתתפו למעלה מ-50 חברות ישראליות והתקיימו כ-100 פגישות B2B בין חברות ישראליות לחברות ממונקו. כמו כן, התקיים טקס חתימה על הסכם לשיתוף פעולה בין המדינות, עליו חתמו זייף ודוטה.

מדובר במשלחת עסקית ראשונה מסוגה, בראשות MONACO ECONOMIC BOARD, שכללה חברות ממספר רב של תחומים כגון: קפה, רהיטים, טלקום, תוכנה ו- IT, בנקאות ופיננסים, יעוץ עסקי, שיווק ותקשורת, נדל"ן, שירותי אדריכלות, שירותים משפטיים, תיירות ועוד.

נסיכות מונקו היא בעלת השטח השני הקטן בעולם, המהווה מרכז בנקאי ותיירותי משגשג. בנסיכות 39,000 תושבים בלבד מכ- 130 לאומים שונים החיים יחד בהרמוניה, עם תוצר לנפש של 200 אלף דולר בשנה, שהוא הגבוה ביותר בעולם כולו. במונקו פועלות למעלה מ- 5,000 חברות בהן מועסקים 52,000 עובדים.

לין בירך את הגעתה של המשלחת וציין כי "הולדתה של ישראל היא פלא היסטורי, אבל האמת היא שאין זה פלא. זוהי תוצאה של רוח ההתנדבות וההתמדה והעיקשות של אלה שרצו להקים מדינה יהודית. הפכנו לאחת הכלכלות החזקות והיציבות בעולם. יחד עם זאת, יש לנו הרבה מה ללמוד ממונקו, שהגיעה לשיא עולמי - תוצר לנפש של 200 אלף דולר בשנה.

דוטה הוסיף על דבריו וציין כי "אנו מודים על ההזדמנות לקבל מכם את הניסיון והחדשנות היכולים להעצים אותנו, וכן להיות שותפים בפרויקטים שאנו חולקים מבחינה ערכית. אנו מזמינים אתכם לראות את מונקו כפלטפורמה לקידום הטכנולוגיה באירופה".

זייף הדגיש כי "קיימות אפשרויות רבות לשיתוף פעולה בין המדינות, במיוחד בתחומי ההייטק והביו-פארמה, ושיתופי פעולה כאלה אין ספק שיבואו בזכות ההסכם שאנו חותמים עליו כעת".

 

צילום: ליאת מנדל צילום מקצועי לעסקים

למידע נוסף בתחום זה