נשיא איגוד לשכות המסחר בכנס המעסיקים: ישראל נמצאת ברמת השיא של שיפור זכויות העובדים בעולם כולו

בכנס המעסיקים ה-7 בתחום הפנסיה והעבודה התייחס עו"ד אוריאל לין לשיפור המשמעותי של זכויות העובדים ברבות השנים במדינת ישראל והדגיש כי הגיעה השעה שגם רשויות המדינה וגם כנסת ישראל יבינו שלא ניתן יותר להעמיס על המגזר העסקי

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, פתח את כנס המעסיקים ה-7 של 'עדיף' בתחום הפנסיה והעבודה, והכריז כי "שום מדינה בעולם המערבי לא שיפרה את זכויות העובדים כפי שעשתה זאת ישראל במאה הנוכחית; בכל המישורים הנוגעים לזכויותיו מול המעסיק". לדברי לין, "הפרשות החובה של המעסיקים לפנסיה ולחיסכון עבור העובדים עלו מרמה של 2.5% מהשכר בשנת 2008 לרמה של 18.5% מהשכר בתחילת 2017. חובת התשלום לסוכן הביטוח המתפעל והמשווק הוטלה על המעסיק, ואף חובת הדיווח המקוון".

 

זאת ועוד, פירט לין: "לימי חופשה בארבע שנות עבודה ראשונות הוספו יומיים; הזכאות לניצול ימי מחלה בגין מחלות בני משפחה עלתה מ-18 ימים בשנה ל-90 ימים בשנה; שיעור דמי המחלה לאחר היום השלישי עלה לרמה של 100%; עובדת או עובד חולה אסור לפטר; שופרו זכויות האישה בקבלת דמי מחלה בגין שמירת הריון והועלו ל-30 ימים".

 

"ובנוסף לכל אלה, אנו פוגעים שיטתית בזכויות היסוד של המעסיק לטובת זכויות העובדים: חובת ניהול משא ומתן המוטלת על המעסיק; זכות ארגוני עובדים לבקר בחצרי המעסיק, מבלי הגבלה שבחוק על מספר הביקורים לשם ארגון העובדים. ומעל לכל אלה - חוק להגברת האכיפה בחוקי עבודה ופליליזציה גורפת של עברות ביחסי עבודה.

 

עוד הוסיף לין כי "גם בתי הדין לעבודה החמירו מאוד עם המעסיקים על מנת לחזק מגמה זו. מפעם לפעם טענו שלעובדים יש זכויות מעין קנייניות במקום העבודה, שללו את חופש הביטוי של המעסיקים, יצרו כפייה ביחסי עבודה, בנו את מוסד השימוע קודם פיטורין הפוגע בעובדים עצמם, שינו את גיל הפרישה ועוד ועוד."

 

למידע נוסף בתחום זה