נשיא איגוד לשכות המסחר: "עשרות אלפי עסקים קטנים נסגרים מדי שנה כתוצאה מהתנהלות רשויות המדינה מול המגזר העסקי"

בכנס "קטנים גדולים – העסקים הקטנים בישראל" התייחס עו"ד אוריאל לין לסקר שנערך באיגוד לשכות המסחר בחודש דצמבר האחרון לפיו מסת ההכבדות והרגולציה המופעלת על בעלי העסקים פוגעת במוטיבציה שלהם להקים עסקים חדשים בישראל.

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, נאם בשבוע האחרון בכנס "קטנים גדולים – העסקים הקטנים בישראל" והכריז כי "למרות כל הקשיים המוערמים על פתיחת עסק וניהולו, הגענו למספר מרשים של 520 אלף עסקים קטנים ובינוניים". עם זאת, הדגיש לין כי "עשרות אלפי עסקים קטנים נסגרים מדי שנה במחיר כבד לבעלי העסק ובני משפחותיהם כתוצאה מהתנהלות רשויות המדינה מול המגזר העסקי".

דבריו של לין התבססו על ממצאי סקר שערך איגוד לשכות המסחר בקרב מדגם מייצג של בעלי עסקים בחודש דצמבר האחרון. הסקר בחן כמה כסף נדרשים בעלי עסקים להשקיע בחודש ממוצע, לרבות על שכירת יועצים או השקעת זמן ניהול ועובדים, כדי לעמוד בדרישות החוקים החדשים וההוראות הרגולטוריות.

 

 

 

צילום: ליאת מנדל

צילום: ליאת מנדל

 

מהסקר עלה כי עסק קטן, שמעסיק עד 10 עובדים, נדרש להשקיע כ-40 אלף ₪ בשנה רק כדי להתמודד עם רגולציה וחוקים שמושתים עליו, זאת עוד לפני תשלומי מיסים. עוד נמצא כי 52% מבעלי העסקים מציינים כי מסת ההכבדות המוטלת עליהם פוגעת במוטיבציה שלהם לפתח את העסק בישראל או להקים עסקים חדשים.

בסיום דבריו ציין לין בכנס כי "אם נדע ליצור במערכת כולה יחס של כבוד למגזר העסקי ולבלום את מגמת ההכבדות, נוכל להגיע לשיעורי צמיחה של 5% עד 8%".

למידע נוסף בתחום זה