ד"ר יורם גבאי התארח בנשיאות איגוד לשכות המסחר על מדיניות המיסים בישראל

הנשיאות של איגוד לשכות המסחר ארחה ביום חמישי האחרון, 27.04.17, את ד"ר יורם גבאי, לשעבר הממונה על הכנסות המדינה נשיאות לדיון מקיף בנושא מדיניות המיסים בישראל.

בפתח הישיבה, בירך נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, את עשייתו הרבה של גבאי למען כלכלת מדינת ישראל לאורך השנים וסיפר על שיתוף הפעולה שנעשה בין השניים בעת קידום רפורמת המיסים בשנת 1987, עת החליף גבאי את לין בתפקיד הממונה על הכנסות המדינה.

עוד ציין לין כי ספרו של גבאי, "מערכת המיסים של מדינת ישראל", הינו אחד הספרים הכי יעילים שנכתבו מבחינת האופן שבו הוא משקף את מערכת המיסים בישראל.

בהרצאתו, נגע גבאי בנושאים רבים המשפיעים על המגזר העסקי וכלכלת ישראל, ביניהם: כפילות המיסים, תהליך קבלת החלטות בצורה נכונה, השיקולים המשפיעים על היווצרות המס והנהגת מדיניות כלכלית נכונה מול התחזקותו הנמשכת של השקל, האנרכיה במס הארנונה, המיסוי על השכרת דירות ועוד.  בהקשר של ענף החקלאות,  גבאי ציין כי מדינת ישראל היא המדינה היחידה שבה ההגנה על היצור המקומי היא באמצעות מכסים והגבלות אדמיניסטרטיביות. בעולם ניתנת סובסידיה ישירות לחקלאי.

לין ציין כי הסבריו של גבאי יכולים לתרום רבות ולהוות דיון מקדמי לגיבוש מדיניות מיסים נכונה ואפקטיבית של איגוד לשכות המסחר אל מול הממשלה והכנסת.

למידע נוסף בתחום זה