ישראל - אחת הכלכלות החזקות והיציבות בעולם

לכבוד יום העצמאות ה-69 של מדינת ישראל, בירך עו"ד אוריאל לין את מדינת ישראל וציין כי העדות החזקה ביותר לעוצמתה של כלכלת ישראל משתקפת בשווקים הפיננסיים שהפכו את המטבע הישראלי לאחד המטבעות החזקים בעולם כולו.

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, בירך את מדינת ישראל לרגל יום העצמאות ה-69 וציין כי כלכלת ישראל נחשבת לאחת הכלכלות החזקות והיציבות בקבוצת המדינות המתקדמות בעולם. לדבריו, "מדינות רבות בעולם היו מאושרות אם התוצאות הכלכליות שלהן בשנים 2014-2016 היו דומות אלו של מדינת ישראל".

 

לין הסביר כי בשנים עברו, לדוגמה בשנת 1985, סבלה מדינת ישראל מכלכלה חלשה שערערה את היציבות במשק והולידה משברים רבים. למרות זאת, המדינה התאוששה והגיעה למצב בו כלכלת ישראל הינה מושא הערכה והתפעלות בעולם כולו.

 

מסקירה שביצע אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר נמצא כי כלכלת ישראל נמצאת במצב יציב וחזק הודות למספר רפורמות משמעותיות שנעשו במהלך השנים:

  • בשנת 1985 שונתה המדיניות הכלכלית במדינה שביטלה את שיטת הצמדות השכר והמחירים של המטבע המקומי.
  • בשנת 1991 החלה הפחתה הדרגתית של מסי קנייה ומכסי מגן והחלה תחרות במשק לאור התרת יבוא מתחרה לארץ. תהליך זה ארך כעשור כאשר בסיומו המוצרים שהוצעו לצרכן הישראלי היו מגוונים יותר, תמהיל המועסקים גדל והמחירים ירדו משמעותית.
  • בשנת 2017 הרפורמה במערך התקינה , שמיישמת בין השאר אימוץ תקינה בינלאומית, דבר שהופך את ישראל לחלק בלתי נפרד מהכפר הכלכלי הגלובלי, ומקל על הליכי היבוא לישראל ולחשיפת המשק לתחרות.

 בנוסף לרפורמות, לאורך השנים מדינת ישראל חתמה על הסכמי סחר חופשי עם מדינות שונות ברחבי העולם אשר אפשרו למדינה למנף את יתרונותיה בעולם הגלובלי.

 לין סובר כי רפורמות אלו, יחד עם התכנית הכלכלית שהונהגה בשנת 2004, שמטרתה הייתה להפחית את נטל המס על המגזר העסקי ולהביא לעידוד תחרות במשק, יחד עם מדיניות מאקרו כלכלית-תקציבית נכונה, הביאו את כלכלת ישראל לרמתה כיום, סיפקו תנאי פתיחה טובים יותר להמשך צמיחת המשק ואפשרו למגזר העסקי לצמוח.

למידע נוסף בתחום זה