הוועדה הפריטטית הקבועה בין משרד הכלכלה לאיגוד לשכות המסחר התכנסה היום לדיון בנושאים הבוערים שעל סדר יומו של המגזר העסקי

מנכ"ל משרד הכלכלה והתעשייה, עמית לנג, ונציגים בכירים מטעם משרדו, התארחו היום באיגוד לשכות המסחר לדיון פורה בנושאים הבוערים שעל סדר יומו של המגזר העסקי. על רקע פרסום תוכנית "נטו למשפחה" של משרד האוצר, קבעו המשתתפים כי קיום ועדות פריטטיות מניבות תוצאות ממשיות.

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, פתח את הישיבה ושיבח את המפגשים הקבועים המתנהלים בין נציגי איגוד לשכות המסחר לבין נציגי משרד הכלכלה, אשר עובדים באופן אינטנסיבי בכדי לקדם ולפתור סוגיות שונות הנוגעות למעסיקים ולציבור הישראלי. לדברי לין, "לעיתים ישנן מחלוקות בין הצדדים השונים, אולם גם אי הסכמה היא התחלה טובה. המפגשים מניבים תוצאות יפות וכולי תקווה כי נמשיך לקיים את הדיאלוגים במסגרת הוועדה בצורה טובה ומספקת".

 

המשנה למנכ"ל איגוד לשכות המסחר, עו"ד דן כרמלי, בירך את לנג על פעילותו הרבה מתחילת כהונתו בתפקיד והודה על תמיכתו בצעדים חשובים המסייעים למגזר העסקי. לדבריו, "הגישה שלנג מוביל מצעידה אותנו קדימה ומחלחלת לכל זרועות משרד הכלכלה". בהתייחסו לתוכנית משרד האוצר "נטו למשפחה" ציין כרמלי כי נושא ביטול המכס על בגדי תינוקות, הנעלה ומכשירי סלולר חזר מספר פעמים בפורומים שונים שהתקיימו בין הצדדים והדגיש כי "הדיונים המתקיימים בפורומים אלו אכן מובילים לתוצאות ממשיות". לנג הסכים עם הדברים וקבע כי איגוד לשכות המסחר לקח חלק פעיל בהובלת ההחלטה על ביטול המכסים.

 

בוועדה לקחו חלק גורמים בכירים שונים מאיגוד לשכות המסחר, ביניהם: נשיא לשכת המסחר והתעשייה, חיפה והצפון, דוד קסטל, מנכ"ל לשכת המסחר והתעשייה, חיפה והצפון, שמוליק וטנשטיין, היועץ המשפטי וסמנכ"ל תחום ממשל ומשפט שלומי לויה, סמנכ"לית אגף כלכלה ומסים ישראלה מני, סמנכ"ל חטיבות ענפיות חיים עוז, מנהל אגף יבוא מכס ותקינה רז הילמן, מנהל האגף לקשרים בינלאומיים זאב לביא והיועצת המשפטית שרון כץ.

למידע נוסף בתחום זה