גידול מטאורי בכמות הנרשמים לקורס 'ניהול לוגיסטיקה ומחסן ממוחשב' במכללה העסקית של לשכת המסחר

לבנת קיזנר מנהלת המכללה: "הגידול נובע בשל המודעות של עסקים רבים להתמודד עם ניהול המלאי של העסק במציאות שמשתנה באופן תדיר ושבה אין יכולת ודאית לדעת כמה מלאי צריך להחזיק וכמה עליהם להזמין"

השבוע יפתח במכללה העסקית של לשכת המסחר תל אביב והמרכז קורס לניהול לוגיסטיקה ומחסן ממוחשב, עם כמות שיא של 40 סטודנטים במחזור. הגידול ברישום לקורס התחיל כבר בשנת 2015, כאשר נפתחו שישה מחזורים לקורס עם 150 סטודנטים, עליה של 40% לעומת שנת 2014; ואילו השנה מסתמן גידול משמעותי נוסף, אשר בעקבותיו הוחלט על פתיחת שני מחזורים נוספים של הקורס בשנת 2016, ובכך יעלה המספר לשמונה מחזורים לאורך השנה.

תפקודו של המערך הלוגיסטי הינו גורם משמעותי בהשגת יכולות הארגון לספק את מוצריו, וניהול הלוגיסטיקה בצורה נכונה הוא מרכיב מפתח ברווחיות הארגון. בשל כך, ארגונים רבים נסמכים על המנהל הלוגיסטי ברמה התפעולית, הניהולית והאסטרטגית, לכל אורך שרשרת האספקה. בעלי עסקים רבים מבינים את החשיבות הרבה בהכשרת מנהל הלוגיסטיקה והמחסן הממוחשב, אשר יתעדכן בכל הכלים המקצועיים והחדשנים בתחום; ובוחרים בהכשרות המקצועיות ביותר לצורך שדרוג מערך הלוגיסטיקה של העסק.

לבנת קיזנר, מנהלת המכללה העסקית של לשכת המסחר ת"א והמרכז, מעריכה כי "הגידול נובע בשל המודעות של עסקים רבים להתמודד עם ניהול המלאי של העסק במציאות שמשתנה באופן תדיר ושבה אין יכולת ודאית לדעת כמה מלאי צריך להחזיק וכמה עליהם להזמין. במציאות שכזו חשוב להכיר את הבסיס, ללמוד על הכלים הנכונים המסוגלים להציע שליטה במידע, ולהתאימן לארגון. במכללה העסקית פיתחנו את הקורס ניהול לוגיסטיקה ומחסן ממוחשב המשלב שני מסלולי הכשרה ומאפשר ללומדים לקבל תעודת הסמכה כפולה בניהול לוגיסטיקה ובניהול מחסן ממוחשב. מי שעומד בראשו כיום הוא מבכירי מנהלי ויועצי הלוגיסטיקה בארץ ובעולם".

במכללה העסקית של לשכת המסחר מסכמים את שנת 2015 כשנה מוצלחת עם גידול במספר קורסי הלימוד שנפתחו בתחום סחר החוץ, הרכש, הלוגיסטיקה וניהול שרשרת האספקה. בשנים האחרונות יותר ויותר סטודנטים מעדיפים לפנות לאפיק של קורסים מקצועיים על פני לימודי תואר, הן בשל משך הלימודים והן בשל הפרקטיות, רכישת המקצוע והאפשרות להשתלב במהירות בשוק העבודה.

למידע נוסף בתחום זה