מס חברות שווה לכולם

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ברך על כך שוועדת השרים לענייני חקיקה קיבלה את המלצת ראש הממשלה ושר האוצר להפחית את מס החברות ב- 1.5%, מרמה של 26.5% לרמה של 25%.

לין הדגיש כי זוהי פעולה נכונה על מנת להחזיר את המשק והמגזר העסקי כולו אל רמות מיסוי מאוזנות כפי שהיה נהוג לפני ארבע שנים. "מדובר בצעד נכון וחשוב בקידום מחדש של המשק אל מסלול הצמיחה.

 

כבר בשנת 2004, עת כיהן ראש הממשלה בתפקיד שר האוצר, הוכח בברור כי הפחתת מס החברות הוא מהלך נכון בעידוד הצמיחה והפעילות העסקית ואפילו בהגדלת הכנסות המדינה. הכנסות המדינה מושפעות יותר מהיקף הפעילות הכלכלית מאשר מגובה המסים".

 

לדבריו, "המהלך מהווה חזרה לתפיסת היסוד לפיה יש לצמצם את הסלקטיביות בעידוד הכלכלה ולבצע מהלכים המשפיעים על המגזר העסקי כולו, ללא כל הבחנה סלקטיבית לגבי סוג הפעילות העסקית."

 

לין הדגיש כי "אסור יהיה לראות במהלך זה מהלך יחיד. צריך ללא חשש ובאומץ האינטלקטואלי הראוי להביא להפחתה נוספת במס החברות מול ביטול הטבות המס המופלגות, הניתנות למיעוט של חברות במסגרת חוק עידוד השקעות הון. חוסר השוויוניות הוא בעוכרי המשק. מס החברות צריך להיות שווה לכולם."

 

למידע נוסף בתחום זה