לין: חולדאי כשל בתפקידו בחיזוק ההגנה על חייהם של תושבי העיר

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, העביר ביקורת חריפה על התנהלותו של ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, בכל הקשור במתן הגנה טובה יותר לתושבי העיר בפני אירועי טרור. לין ציין כי "אין מנוס מלהגיע למסקנה שככל שהדבר נוגע להגנה טובה יותר על חייהם של תושבי העיר, תוך שימוש במשאבי כסף וכוח אדם העומדים לרשות העירייה, כשל ראש העיר בתפקידו".

לין הדגיש בביקורתו כי עוד ביום 11/10/15 פנה לחולדאי והציע לו להתחיל ולאמן חלק מפקחי העיר בשימוש בנשק חם. לדברי לין בפנייתו מאותו יום, "יש בין הפקחים רבים הכשירים לעשות זאת ברמה שאינה נופלת אף מזו של שוטרי ישראל".

בנוסף, ביום 3/11/15 פנה לין שוב לראש העיר וביקש לשפר את פעולות העירייה בהתאם להוראות החוק לייעול האכיפה והפיקוח העירוניים ברשויות, כך שייעשה תיאום טוב יותר עם משטרת ישראל בנשיאת כלי ירייה על ידי כוח השיטור העירוני; וכן שתועבר אינפורמציה מלאה ומפורטת לציבור הרחב על השימוש שעשתה העירייה באגרה המיוחדת שהיא גובה מבעלי נכסים בעיר בהתאם לחוק העזר של תל-אביב – שמירה, אבטחה וסדר ציבורי משנת 2014, והעברת ידע מפורט לציבור כיצד יוכלו לפנות לכוח השיטור במקרי חירום.

לין מסביר כי "לא צריך להיות מומחה גדול למאבק בטרור כדי להבין שהנקודה הקריטית היא יכולת של תגובה מהירה ככל האפשר מול מתקפת טרור פתאומית העלולה להתרחש בכל אתר ואתר של חיי התושבים".

"למרות זאת," מציין לין, "ראש העיר לא מצא לנכון לפעול לעשיית שימוש טוב יותר במשאבים העומדים לרשות העירייה. מאכזבת במיוחד תגובתו לעיתונות על הרצח בבניין פנרמה, בה הוא אמר לאחר אירוע הטרור בדרום העיר כי 'שוב קיבלנו תזכורת כואבת על כך שהטרור ממשיך להכות בכל מקום בארץ. תזכורת כזו אינה נחוצה. תושבי העיר זכאים לא רק לדעת על כך שראש העיר קיבל תזכורת אלא מה בפועל הוא עושה כדי להגן טוב יותר על חיי התושבים, תוך שימוש מושכל במשאבים העומדים לרשות העירייה".

 

למידע נוסף בתחום זה