סימון מוצרים המיוצרים בהתנחלויות אינו מוצדק ויפגע בכלכלה הפלסטינית

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, שיגר פנייה דחופה לכל חברי ארגון היורוצ'מברס, בנוגע החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות.

ארגון היורוצ'ימברס הוא ארגון העסקים הגדול בעולם. הוא כולל כ- 48 מדינות מאירופה הרחבה - מדינות החברות באיחוד האירופאי ומדינות שאינן חברות באיחוד האירופאי. היורוצ'ימברס מאגד יותר מ- 2,000 לשכות מסחר, המאגדות יותר מ- 19 מיליון עסקים. לארגון השפעה ישירה ומרכזית על המדיניות הכלכלית של האיחוד האירופאי. לין נבחר 7 פעמים ברציפות למועצת המנהלים של ארגון היורוצ'ימברס ובשל כך בעל השפעה רבה בארגון.

לדברי לין, "אנו רואים בחומרה רבה את הודעת האיחוד, שאינה הוגנת כלפי ישראל. קיימת סיטואציה פוליטית מורכבת, הנובעת מהעובדה שישראל חייבת להגן על עצמה עקב זאת שהותקפה פעמים רבות, מצב מורכב שיש לפתור באמצעות משא ומתן והסכמים ארוכי טווח. על כן, כפייה של סנקציות כלכליות ומסחריות על ישראל, שהן סמליות בלבד ונובעות ממציאות פוליטית מורכבת, אינה מוצדקת ואינה משרתת שום מטרה ממשית."

לין מדגיש כי המוצרים שיסומנו מספקים תעסוקה ופרנסה לאוכלוסיה הפלסטינית. סימונם יפגע דווקא באותם עובדים ובכלכלה הפלסטינית ולפיכך אינו מוצדק.

לדבריו, "לא ברור מדוע בימים אלה, בהם אירופה מתמודדת, שלא בהצלחה, עם התעוררות דאע"ש ושטף של פליטים הצובאים על דלתותיה, היא מוצאת את הזמן לעסוק בסכסוך הישראלי-פלסטיני. אסור שאירופה תעמוד מנגד מול מעשי התועבה והרצח המבוצעים בעמים העיראקי, הסורי והכורדי, ממש בפתח דלתה."

בשל שיתוף הפעולה בין הארגונים, לין ביקש לשקף בפני חברי היורוצ'מברס את המצב האמיתי המתקיים בישראל ולהאיר את עיניהם בכל הקשור לכלכלה הישראלית והפלסטינית המתקיימות זו לצד זו, בעיקר בהתנחלויות.

למידע נוסף בתחום זה