עכשיו גם בדובאי: הצעת חוק זכויות המעסיק

נשיא איגוד לשכות המסחר הופתע לגלות כי מסמך העקרונות המגדיר את זכויות היסוד של היזם העסקי, אותו הגה, תורגם במלואו לשפה הערבית, ושהצעת האיגוד להגדרת זכויות היסוד של היזם העסקי, אשר אומצה לאחרונה בטורינו על ידי ה- WCF, ארגון המעסיקים הגדול בעולם, מתפרסת בימים אלו גם לכיוון אסיה והעולם הערבי.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר בישראל, זכה לחוויה מפתיעה בכנס הוועד הפועל של ארגון ה- WCF, ארגון המעסיקים הגדול בעולם, שהתקיים לאחרונה בברטיסלאבה שבסלובקיה, כאשר שייח' חמד בואמין, סגן יו"ר ה- WCF ונשיא לשכת המסחר והתעשייה של דובאי, הגיש לו את  מסמך העקרונות המגדיר את זכויות היסוד של היזם העסקי, אותו הגה לין, מתורגם במלואו לשפה הערבית; תוך ציון ברור כי לין היה מי שעמד בראשות הוועדה מטעם ה WCF שקידמה את הנושא.

הצעת איגוד לשכות המסחר להגדרת זכויות היסוד של היזם העסקי אשר אומצה לאחרונה בטורינו על ידי ה- WCF, ארגון המעסיקים הגדול בעולם, מתפרסת בימים אלו גם לכיוון אסיה והעולם הערבי.

ההצעה הוכנה לראשונה בלשכה המשפטית של איגוד לשכות המסחר, פרי יוזמת נשיא האיגוד, ונוסדה נוכח המגמות המטילות עול בלתי פוסק והכבדות נוספות על מעסיקים בעולם כולו, בתחומי יחסי העבודה, הגנה על הסביבה וצרכנות.

שייח' חמד בואמין, חשף בכנס כי המסמך יופץ לבעלי עסקים בדובאי ולגורמי הממשל. באותה הזדמנות הודיע מנהל ה WCF פיטר מיהוק כי החלו בתרגום המסמך לסינית ולספרדית.

לין הביע קורת רוח ואמר כי מעתה ואילך מיליארד קוראי ערבית בעולם יוכלו לקרוא מסמך זה, מבלי שיהיו חייבים לקרוא אותו בשפה האנגלית. "מה שנראה כרעיון מוזר באווירה השוררת היום בישראל - מסמך היסוד המגדיר את זכויות היזם העסקי – מתחיל לחלחל ולזכות בהסכמה גלובלית בעולם הגדול.

 

למידע נוסף בתחום זה