החקלאים מתריעים: נאלץ להגיש תביעה משפטית נגד ממשלת ישראל בהאג

בעקבות אמירתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בתערוכת 'אקספו' במילאנו, איטליה, כי "ישראל היא כוח עצום בטכנולוגיה העולמית וגם בחקלאות ובכל הפיתוחים של העולם החדש", כתב לו אברהם דניאל, יו"ר התאחדות החקלאים החדשה בישראל, מכתב חריף בו ציין כי החקלאות הפכה לשק החבטות של ממשלות ישראל בראשות נתניהו:

"בשנתיים האחרונות נסגרו 600 משקים חקלאיים ומדי שנה חלה הפחתה במספר החקלאים באופן קבוע. חקלאים רבים מצויים על סף פשיטת רגל, החקלאות כבר אינה כלכלית, הגיל הממוצע של החקלאים עומד על 65 שנים, אין דור המשך ונותרו כ-5,000 חקלאים, המייצרים את התוצרת החקלאית הטרייה. במידה ותימשך מדיניות זו, החקלאות תיעלם לחלוטין מנוף ארצנו, וירקות ופירות יהיו כמותרות לעשירים בלבד."

"ממשלת ישראל פועלת בניכור וללא התחשבות כשהיא פוגעת בציבור שלם של חקלאים לאורך שנים. ברור לכל אנשי המקצוע במשרד החקלאות ופיתוח הכפר כי אתם פוגעים בנו ללא הרף, ולמעשה מדובר בפגיעה בכל אזרח במדינת ישראל.

"לאור האמור, אנו מבקשים לתאם עימך פגישה דחופה על מנת לטפל בנושאים שצוינו לעיל. נזכיר, כי מזה מספר פעמים פנינו אליך בשנים האחרונות, וטרם התקבלה התייחסות למכתבינו. במידה ולא יטופל הנושא ניאלץ בעל כורחנו להגיש תביעה משפטית נגד ממשלת ישראל בהאג."

למידע נוסף בתחום זה