לין לסמוטריץ': " להחזיר את המיסוי על חלוקת דיבידנד לרמה הנורמטיבית של 25% ולא 30% או 33%– זו תהיה הדרך הנכונה להגדלת הכנסות המדינה".

"כדי לקבל החלטה מושכלת ונכונה יש להשתחרר מהתפיסה המוטעית כי הפחתת המס על משיכת דיבידנד זו הטבת מס. זוהי פשוט חזרה לאיזון הנכון במערכת המיסים".

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מתייחס לפרסומים השונים בעיתונות בעניין המיסוי על חלוקת דיבידנד "המס על משיכת דיבידנד עומד כיום על רמה של 30% או 33%. הוא, כידוע לכל, מייצר אנטי תמריץ לחלוקת דיבידנדים. ההערכה של האוצר היא שיש כבר 200 מיליארד ₪ רווחים כלואים בכספות של החברה. הורדת המס על משיכת דיבידנד לתקופה קצובה אכן מייצרת הפרעה בזרימת המס המקובלת בשנות העתיד. ובכיוון ההפוך, הניסיון לפתור בעיה זו בדרך של כפייה על חלוקת דיבידנד תייצר בעיות אינספור. זה רק יוליד חיכוכים בלתי פוסקים בין רשות המיסים למגזר העסקי. משאבים של רשות המיסים יבוזבזו לריק. מערכת המיסים צריכה לזרום עם המגזר העסקי ועם ההיגיון הבסיסי הפשוט המניע את בעלי העסקים, ולא לצאת במכוון בעימות ישיר נגדם. זוהי שגיאה וגם ניסיון של התערבות בחופש הניהול העסקי, שהוא זכות חוקתית בישראל. זה יגרור, כפי שכולנו יודעים, שימושים ברווחי החברות כדי להקטין את רווחי החברות המוצהרים לשם חלוקת דיבידנד".

הפתרון שלין מציע הוא לחזור לגובה המס שהיה נהוג בעבר "על כן אני מציע פשוט לחזור לדרך המלך ולהוריד את המס על משיכת דיבידנד ל-25% מה שיבטל את האנטי תמריץ לחלוקת דיבידנד ויבטיח תזרים מאוזן אל הכנסות המדינה. יש להדגיש שהורדת המס על משיכת דיבידנד אינה בגדר הטבה. זוהי הרמה הנורמטיבית המקובלת ששררה תמיד במדינה. רמת מס זה הועלתה לא כפרי של חשיבה עניינית אלא רק מתוך רצון להפיס את דעתם של מובילי המחאה החברתית בשנים 2011. העלאת המס היתה עיוות והפרת האיזון הנכון במערכת המיסוי ומוטב להשתחרר מזאת אחת ולתמיד".

למידע נוסף בתחום זה