נשיא האיגוד בכנס השנתי בנושא קניין רוחני והמלחמה בסחר בלתי חוקי: "המאבק בסחר בלתי חוקי הוא משימה לאומית שמגנה על כלכלת ישראל ובטחונה."

"רק ההברחות של סיגריות ומוצרי טבק, תוצאתן הפסד לאוצר המדינה של 2 מיליארד."

היום (21.12.23) בכנס השנתי בנושא קניין רוחני והמלחמה בסחר בלתי חוקי שנערך ביוזמת "הפדרציה לקניין רוחני ומלחמה בסחר בלתי חוקי" הדגיש עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ולשעבר הממונה על הכנסות המדינה, בפני המשתתפים, ממגוון גופי אכיפת החוק, מכס, צבא, משטרה וגופים פרטיים, כי ההברחות והזיופים הם עבודה מקצועית של עולם הפשע הפוגעת כלכלית וביטחונית בהכנסות המדינה: "לעבריינים המיומנים שמבצעים הברחות אין רגולציה, תשלומי מיסים, מס הכנסה ומס ערך מוסף, רווחיהם האישיים גבוהים מאוד והפיתוי גדול. מי שמבריח סיגריות מבריח גם תחמושת ותרופות מזויפות".

עוד הדגיש לין כי ההכנסות רק בתחום מוצרי הטבק למשל, עומדת על כ-8 מיליארד ₪ בשנה, בעוד ההברחות בתחום גורמות להפסד בהכנסות המדינה של כ-2 מיליארד ₪ בשנה: "היום המדינה זקוקה לתוספת הכנסות כדי לעמוד ביעדים הביטחוניים שניצבים בפנינו. פגיעה בהכנסות המדינה על ידי הברחות בלתי חוקיות לא רק פוגעת בקופת המדינה. יש לה השלכות ביטחוניות, מי שמבריח סיגריות, יבריח מחר סמים ותחמושת, ומי שמזייף היום מוצרי טבק, יזייף מחר תרופות".

לבסוף אמר לין: "המלחמה בסחר בלתי חוקי הוא משימה לאומית שנועדה להגן על מדינת ישראל כלכלית, ביטחונית ובשלל תחומים, כמו בריאות הציבור נוכח תופעת זיוף תרופות ושיווק לא חוקי של סמים".

הכנס השנתי בנושא קניין רוחני והמלחמה בסחר בלתי חוקי נערך במטרה לחדד בפני אנשי האכיפה את הבעיות הקשות בפניהן ניצב המגזר העסקי מול תופעות הולכות ומתרחבות של סחר בלתי חוקי, זיופים והברחות, הפוגעים לא רק בחברות בעלות הקניין הרוחני, אלא גם בצורה משמעותית בהכנסות המדינה.

לין ציין גם כי חטיבת הסיגריות בלשכת המסחר ממנת פעילות רחבה של הפדרציה לקניין רוחני, המסייעת מאוד לגורמי אכיפת החוק באיתור מבריחים והברחות.

השנה השתתפו בכנס: המשטרה, רשות המיסים, הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, פרקליטות המדינה, הצבא, הביטוח הלאומי, משרד הבריאות וגורמים נוספים – על מנת לייצר שיח יעיל והדוק יותר בין המגזר הפרטי למגזר הציבורי וגורמי האכיפה.

 

למידע נוסף בתחום זה