איגוד יבואני הרכב בלשכת המסחר: מחטף של רשות המיסים - מס הקניה על רכב דו גלגלי צפוי לעלות משמעותית ללא כל הצדקה

בתאריך 1 בינואר 2024 צפוי מס הקניה על רכב דו גלגלי המשמש כחולץ פקקים חיוני בקטגוריית נפח שבין 251 ל- 400 סמ"ק, לעלות משמעותית, מרמה של 40% כיום ל – 50%, תוך גרימת נזק ליעדים לאומיים. העלאת מס זו מסתברת לאור שימוע חיצוני של צו תעריף המכס שפורסם בימים אלו להערות הציבור. בדברי ההסבר שפורסמו ע"י רשות המיסים לא ניתנה כל הצדקה ממשית, פרט לשיקולים טכניים גרידא ואי אילו טענות נוספות שגויות ובלתי מבוססות מקצועית.


בקטגוריה זו צפויים להיפגע כלים הנמצאים בעמוד התווך המרכזי של הרכב הדו גלגלי בישראל, ומשרתים עשרות אלפי משקי בית – ובהם משרתים בסדיר ובמילואים הנזקקים לאמצעי תחבורה מהיר ויעיל, תוך תרומה משמעותית להפחתת הגודש בכבישים ברמה העירונית והבינעירונית. כמו כן משרתת קטגוריה זו גורמים מוסדיים, את כוחות הבטחון, המשטרה ההצלה והחירום, עיריות ורשויות מקומיות.

ייקור המס לקטגוריה זו מנוגד לסיכומים קודמים שבוצעו לאחר דיונים מקצועיים מול רשות המיסים במהלך השנים, ומנוגד לחשיבות הקטגוריה ליעדים תחבורתיים ולאומיים.

איגוד יבואני הרכב הדו גלגלי סבור שאין כל הצדקה להעלאת נטל המס על שכבות הבינים ופגיעה כאמור גם ביעדים תחבורתיים לאומיים. מדובר בפגיעה מיותרת וחסרת כל הצדקה מקצועית. אין כל מקום להרעה בקטגוריית מס זו. יש לצפות מרשות המיסים וממשרד האוצר לבצע תיקון מהיר ולשמור על יציבות מיסוי בענף תחבורתי חיוני זה למשק, לפחות עד לסוף שנת 2026 .

למידע נוסף בתחום זה