לין לסמוטריץ': "ניתן להגדיל את הכנסות המדינה בכ-8 מיליארד ₪ בתקופה של 9-6 חודשים בעזרת שחרור רווחים כלואים"

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה לשר האוצר, בצלאל סמוטריץ', על מנת שמשרדו יוביל מהלך שיסייע רבות להגדלת הכנסות המדינה לקראת גיבוש תקציב 2024 "במבצע שנעשה בשנת 2017, עת ניתנו לבעלי מניות בחברות עסקיות הזדמנות לשחרר רווחים כלואים ולחלק דיבידנד כאשר רמת המס המוצעת היתה 25%. במהלך 9 חודשים הניב מהלך זה לא פחות ב-12 מיליארד ₪ לקופת המדינה" כתב לין.

לין הדגיש במכתבו כי "המצב הקיים הוא שבהרבה חברות עסקיות אין הבעלים ממהרים להעביר אליהם את רווחי החברה בדרך של חלוקת דיבידנד. המיסוי כיום הוא 30% לבעל מניות מהותי בתוספת 3% למי שהכנסתו האישית גבוהה".

לין סיכם את הצעתו וכתב "מאז שנת 2017 צברו הרבה חברות מצליחות רווחים נוספים ושוב יש הצטברות של רווחים כלואים. ברמת המיסוי הגבוהה, הרבה בעלים שוב נמנעים מלמצות את מהלך חלוקת הדיבידנד והכספים נאגרים בקופות החברות.
כיום קמה הצדקה מלאה להגדיל מחדש את הכנסות המדינה בדרך זו של הורדת המיסוי על משיכת רווחים. במהלך תקופה של חצי שנה או 9 חודשים המהלך אולי לא יניב 12 מיליארד ₪ אולם לדעת מומחים איתם התייעצתי, המהלך יניב 8 מיליארד ₪. אני חוזר ומציע לגבש מהלך זה שכן משמעותו הכנסה בפועל בתקופה קצרה וברמה גבוהה לקופת המדינה"

 

למידע נוסף בתחום זה