נשיא איגוד לשכות המסחר בביקורת חריפה על המשרד להגנת הסביבה והרשות להגנת הצרכן

לין: "כמה משרדי ממשלה ורשויות רגולטוריות, כדוגמת המשרד להגנת הסביבה והרשות להגנת הצרכן, אינם עומדים בלחץ התקשורתי ומתעקשים שלא להתאים מדיניות המשרדים למצב החירום ותוקעים מקלות בגלגלי הכלכלה הישראלית".

אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה לניר ברקת, שר הכלכלה, על מנת שימשיך להוביל את סדרי העדיפויות הכלכליות של ישראל, בראיה כוללת ובהתחשב במצב החירום, אל מול פעולות משרדי ממשלה ורשויות המעכבים ומסכנים את הפעילות הרציפה של המשק בתקופת המלחמה.

ביקורת חריפה של לין על המשרד להגנת הסביבה והרשות להגנת הצרכן. לין פנה לברקת וכתב כי "כידוע לך החל מתחילת מצב החירום במדינה תעשיות המזון וקמעונאי המזון פעלו ללא לאות למתן מענה שוטף ומידי לאספקת הביקוש הגדול למוצרים חיוניים.

משרד הכלכלה בראשותך הבין כי נדרשות הקלות רגולטוריות כדי להתאים את המצב לנסיבות שנכפו על כולם ולקשיים הנובעים ממצב החירום, וכך בין היתר, נרתם וסייע רבות בהקלות רגולציה הכרחיות כגון פטור מחובת סימון המחירים על גבי המוצרים, פטור מקבלת מכלי משקה ריקים (מתוקף חוק הפיקדון) ופטור שמאפשר לספק גדול להמשיך ולסדר את המצרכים אצל הקמעונאים הגדולים. הקלות אלה אפשרו המשך פעילות רשתות המזון במציאות החירום תוך מתן שירות נאות לציבור".

לין תומך בשר הכלכלה בעומדו מול לחצים פופוליסטים שמגיעים מכיוונים שונים "משרד הכלכלה בהובלתך קבע את סדרי העדיפויות להמשך הפעילות הרציפה במשק והבין את צורכי המגזר העסקי ורשתות המזון. בכך סייע לרציפות התפקודית שאפשרה מתן מענה הולם לצרכי הציבור ואספקת כלל המוצרים החיוניים.

כידוע מצב המלחמה עודנו נמשך והשפעתו ניכרת. לדאבוננו חלק מהתקשורת ובדרך של קבעון תמידי יבקר כל מהלך שיש בו מישום הקלה למגזר העסקי. אנו נעריך התאמת הדרישות הרגולטוריות למצב המלחמה, כמובן כל עוד היא נמשכת".

למידע נוסף בתחום זה