מושל טקסס במפגש עם אנשי עסקים מישראל : לקידום יזמות בתחום המים והחקלאות

איגוד לשכות המסחר ולשכת המסחר ישראל אמריקה ארחו אמש את מושל טקסס מר ריק פרי, שהגיע לארץ בראש משלחת עסקית, לתערוכת WATEC 2013. במפגש השתתפו עשרות אנשי עסקים ישראלים ואמריקנים.
 

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פתח את המפגש ואמר כי מאז ביקורו הקודם של פרי בישראל בשנת 1992, מדינת ישראל השתנתה מאד והכלכלה צמחה. כיום הכלכלה הישראלית היא כלכלה חזקה, גם בזכות העובדה שלפני שנים רבות המגזר העסקי האמריקני גילה עניין רב בשוק הישראלי וכעת נוכל להשיב חזרה לשוק האמריקני. הביקור היום מסמל את שדרוג היחסים בין שתי המדינות. היחסים הכלכליים בין המדינות הם לא בנקודת אפס והסחר הבילטראלי קרוב ל 2 ביליון דולר. "עלינו להגביר את שיתוף הפעולה כדי למשוך השקעות ישראליות לשוק הטקסני ולהיפך, נרצה לראות עוד אנשי עסקים טקסנים הבאים לעשות עסקים בישראל, כדי שנשנה את המאזן ונייבא מארה"ב יותר מאשר מאירופה."
 
רונית בן-בסט רום, מנכ"ל לשכת המסחר ישראל-אמריקה, אמרה כי מטרת המפגש להרחיב את הסחר בין המדינות, זאת באמצעות הפגישות העסקיות הרבות וחיזוק הקשרים בין אנשי העסקים משתי המדינות.
 
ג'וזף וייט, סגן הנספחת המסחרית, ציין כי השגרירות האמריקנית פועלת רבות כדי לסייע לאנשי העסקים הישראלים, באמצעות פתיחת דלתות לשוק האמריקני. 
 
מר ריק פרי, מושל טקסס, סיפר על ביקורו הקודם בישראל, כאשר סייר באחד הקיבוצים שהזכיר לו את הנופים הפתוחים של טקסס. פרי אמר כי בשנת 1992 הוא הגיע לישראל כדי להחליף מידע על טכנולוגיות בתחום החקלאות והמים וכעת אחרי 21 שנים הוא הגיע כדי לחלוק את הסיפור המדהים על צמיחת הכלכלה הטקסנית ולחזק את הקשר בין שתי המדינות והכלכלות. לדבריו, "בעשור האחרון מדינת טקסס יצרה את מרבית המועסקים בארה"ב והאוכלוסייה במדינה גדלה ב 5.2 מיליון איש. אנו הוכחנו שניתן לעשות שינוי בכלכלה, בתעסוקה ובחינוך".

פרי אמר עוד כי "באנו היום לישראל, היזמית הגדולה בעולם, כדי לקדם יזמות בנושא סביבה טכנולוגית ודינמית", הוא אף ציין כי לדעתו הסיפור מהתנ"ך על משה שהכה בסלע ויצאו ממנו מים הוא מקרה היזמות הראשון בנושא טכנולוגיית מים. "היכולות של הישראלים לסייע למדינת טקסס בנושא המים והחקלאות לא ניתנות לתיאור ". פרי סיים את דבריו באומרו כי מדינת טקסס תמיד תהיה לצידה של ישראל. 
  
בתמונה: עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ומר ריק פרי, מושל טקסס

צילום: אפרת סער  
  
 

למידע נוסף בתחום זה