במהלך חג הפסח צפוי גידול של כ-20% במכירות רשתות השיווק

במהלך החודש בו חל חג הפסח הקרוב צפוי גידול של כ- 20% במכירות רשתות השיווק השונות, בהן מזון, הלבשה, מוצרי חשמל לבית וכלי בית, זאת בדומה לעשר השנים האחרונות. כך עולה מסקירה שערך אגף כלכלה ומסים באיגוד לשכות המסחר, לקראת חג הפסח, אשר בחנה את התנהגות מדדי המכירות של הרשתות בשנים 2002 – 2014.
מהסקירה עולה עוד כי שנת 2015 צפויה להיות דומה לממוצע ברשתות השיווק ותשקף עלייה (לעומת החודש הקודם) של כ- 17% ברכישת מזון , עליה של כ 27% ברכישת מוצרי הלבשה והנעלה, עליה של 120% ברכישת כלי בית, ועלייה של כ 32% ברכישות מוצרי חשמל לבית.

לדברי אורן רווח יו"ר חטיבת הרשתות הקמעונאיות באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל קבוצת אסתי לאודר בישראל (אלקליל), "התחרות הרבה בין רשתות השיווק השונות מציעה לצרכן מגוון מבצעים לחג וצפויה להביא לירידה במחיר המוצרים ובאפשרויות המימון של הקניה."

כלכלני האיגוד מציינים כי מסקירת נתוני העשור האחרון עולה כי לעומת גידולי הרכישות בחודש החג, הרי שבחודש שלאחריו נרשמות ירידות ברכישות ברשתות השיווק : ירידה של כ- 8% במכירת המזון, ירידה של כ 17% במכירת מוצרי הלבשה והנעלה, ירידה של כ 23% במכירת מוצרי חשמל לבית וירידה של כ- 58% ברכישת כלי בית ומטבח.
למידע נוסף בתחום זה