ענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר מציג : 10 התחפושות הפופולאריות לשנת 2015

ענף יבואני הצעצועים שבאיגוד לשכות המסחר מפרסם היום את דירוג עשרת התחפושות הפופולאריות לקראת חג הפורים המתקרב, בינהן: סמי הכבאי, דמויות ממלחמת הכוכבים, פרוזן, סופיה ופאואר ריינג'רס. בנוסף, היקף מכירות התחפושות ואביזרי פורים נע בין 200 ל-250 מיליון ₪ בשנה.
10 התחפושות המובילות לשנת 2015
 
1. דמויות מהסרט פרוזן
2. סמי הכבאי
3. דמויות ממלחמת הכוכבים
4. שחקני סופר- סטרייקה
5. סופיה
6. הלו- קיטי
7. פאוור- ריינג'רס
8. דמויות הפסטיגל
9. בוב הבנאי
10. צבי הנינג'ה
 
לדברי מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל שחק-נא: "גם השנה מורגשת עלייה בביקוש לתחפושות למבוגרים. התחפושות הפופולאריות למבוגרים הן בעיקר דמויות מהאגדות, כגון: מגדת עתידות, אביר, רובין הוד, שודד ים, ועוד. בנוסף קיימת חיבה גם לתחפושות של דמויות מוכרות ופוליטיקאים, כמו ברק אובמה וביבי נתניהו. כמובן שגם תחפושות זוגיות המשלימות אחד את השניה פופולאריות. מחירה של תחפושת למבוגרים מגיע עד ל-300 ש"ח לתחפושת מושקעת במיוחד."

"מחירי תחפושות לילדים נעים בין 50 ל-200 ש"ח, כולל המותגים הפופולאריים." מציין קלוגהפט. "נתח התחפושות ואביזרי פורים מוערך בכ-20% מכלל מכירת הצעצועים בשנה, והיקף המכירות שלו עומד על כ-200 עד 250 מיליון ש"ח."
 
יצוין כי מחירי התחפושות זולות השנה בכ-20% לעומת השנה שעברה. "ניתן לציין שמה שמשפיע בין היתר על המחירים, זה יבוא של תחפושות מאתרי אינטרנט שונים. אך בנושא זה חשוב לזכור כי חלק מהתחפושות המיובאות אינן עוברות בדיקות תקינות- וקיימת סכנת דליקות. הסכנה קיימת בעיקר בתחפושות פרוותיות וכן בתחפושות מרובות אביזרים."

לדברי קלוגהפט, מוצרי פורים תקינים נבדקים על-פי תקן ישראלי ונבחנת עמידותם לדליקות ועשייתם מחומרים שאינם רעילים . בנוסף מקפידים על כך שלא יכללו חלקים קטנים או כפתורים העלולים לגרום לחנק. המוצר המוגמר חייב להיות ללא גישה לחומרי המילוי, והתחפושות חייבות לכלול הוראות אזהרה מפני אש ומקורות חום. כמו כן, נבדקת הימצאותם ותקינותם של פתחי האוורור במסכות השונות.
למידע נוסף בתחום זה