הנהלת האיגוד לרה"מ: העלאת שכר המינימום, ללא יצירת תנאים נלווים שיאפשרו למגזר העסקי לספוג עלות זו, תהיה מהלך לא אחראי ומסוכן שיגרום לסגירתם של עשרות אלפי עסקים

לאור שיתוף הפעולה בין הקואליציה והאופוזיציה בעניין העלאת שכר המינימום, פנו עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ואלוף (במיל.) אורן שחור, יו"ר ועדת העבודה באיגוד לשכות המסחר, לראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו; שר הכלכלה, ח"כ נפתלי בנט; יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג; והממונה על השכר המשרד האוצר, מר קובי אמסלם, בדרישה ליצירת תנאים נלווים בחקיקה בהעלאת שכר המינימום שיאפשרו למגזר העסקי לספוג את העלות.
"איגוד לשכות המסחר תומך בהעלאת שכר המינימום בצורה מדורגת ומתונה, ואף היה ארגון המעסיקים הראשון שהביע תמיכה פומבית בהעלאת שכר המינימום, אולם, להערכתנו, העלאת שכר המינימום בחקיקה כצעד בפני עצמו, ללא יצירת תנאים נלווים שיאפשרו למגזר העסקי לספוג עלות זו, תהיה מהלך לא אחראי ומסוכן שיגרום לסגירתם של עשרות אלפי עסקים קטנים".

לדברי לין ושחור, "רמת סגירת העסקים בישראל עלתה מתום העשור הקודם לעשור הנוכחי מ-37,000 ל-42,000, ואנו נמצאים במגמה של היחלשות עסקים. אין מדובר רק בצמצום התעסוקה אלא גם בחיסולם של הרבה עסקים קטנים שהקדישו שנות עבודה לקיים עסק עצמאי עם סיכון חסכונות משפחה של שנים ארוכות".

"סגירתם של עסקים רבים הינה תוצאה ישירה של ההכבדות הבלתי פוסקות המוטלות ללא הרף על גב המגזר העסקי, בתחום דיני העבודה, הגנת הסביבה, הצרכנות, שוק ההון ועוד".

לדברי הנהלת איגוד לשכות המסחר, יש לבצע שורה של מהלכים משלימים לצד העלאת שכר המינימום:

1. שינוי בחוק של הגדרת שכר המינימום, אשר ימנע העלאת שכר אוטומטית לאלה המצויים ברמות הכנסה גבוהות.
2. הורדה דרסטית בתעריפי החשמל.
3. הקפאת העלאות מס הארנונה על המגזר העסקי ומתן אפשרות לרשויות מקומיות המעוניינות בכך להפחית את מס הארנונה.
4. גמישות בשעות עבודה נוספות. חישוב על בסיס שבועי או חודשי, כך שהמניין לא יעשה על בסיס יומי.
5. בלימת עלויות נוספות שיושתו על המגזר העסקי בתקופת העלאת שכר המינימום.
6. כל תוספת ימי המחלה לעובד יהיו מכאן ואילך במימון המוסד לביטוח לאומי.


"העלאת שכר המינימום בשילוב עם צעדים חיוניים אלה תמנע נזק בלתי הפיך למשק ולכלכלה ופגיעה בעשרות אלפי עסקים, ותבטיח את העלאת שכר המינימום בדרך נכונה ".
למידע נוסף בתחום זה