משרד התחבורה, רשות המסים ובכירי ענף הרכב על במה אחת בוועידת Cars2015, ועידת ענף הרכב והתחבורה בישראל

סמנכ"ל רשות המסים, ערן יעקב, יו"ר שלמה החזקות, אסי שמלצר, מנכ"ל דלק גז טבעי, גיא זילברמן, ומנכ"ל אלבר צי רכב, ינון עמית, עולים לדיון פתוח בנושא עתיד מס הקנייה, המיסוי הירוק ובשווי השימוש בוועידת Cars2015, הוועידה השנתית לענף הרכב והתחבורה בישראל. הפאנל יתקיים ביום שישי, 9 בינואר, 2015, וינחה אותו בועז סופר, סמנכ"ל רשות המסים לשעבר ודירקטור רציונאל פרויקטים כלכליים בע"מ.

הוועידה בארגון לשכת המסחר תל אביב והמרכז וגלובס – עיתון העסקים של ישראל, תתקיים בתאריכים 8-10 בינואר, 2015, במלון הרודס באילת. הוועידה מתקיימת זו השנה הראשונה, וישתתפו בה שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ ישראל כץ, נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, מנכ"ל משרד התחבורה, עוזי יצחקי, סמנכ"ל בכיר תנועה במשרד התחבורה, אבנר פלור, יו"ר הארגון הישראלי להשכרת רכב וליסינג באיגוד לשכות המסחר, מוני בר, נשיא איגוד יבואני הרכב, יקי אנוך, יו"ר איגוד המוסכים, רונן לוי, יו"ר איגוד החלפים לרכב באיגוד לשכות המסחר, יוסי סקורניק, יו"ר ענף הרכב באיגוד שמאי הביטוח, יהודה יגן, בעלי ומנכ"ל מ.ר.מ. מידע רכב ממוחשב, אורי מימון, מנכ"ל MNG-IGO, נתי קציר, משנה למנכ"ל מובילאיי ומנהל חטיבת המוצרים,  אלעד צרפתי, סמנכ"ל פיתוח עסקי באיתוראן, גיל שרצקי, בעלים ומנכ"ל ספטרוטק, פאר סלבי, חבר הנהלת איגוד החלפים לרכב באיגוד לשכות המסחר גדעון רייס, ועוד. מנחה הועידה: עו"ד דן כרמלי, משנה למנכ"ל איגוד לשכות המסחר.

 הוועידה תתמודד עם האתגרים האקטואליים ביותר של התנועה המוטורית בישראל. 

בוועידה יידונו הנושאים הבוערים בענף הרכב והתחבורה הישראלי כיום, לרבות חוק רישוי שירותי רכב החדש, מיסוי ענף הרכב על כל ענפיו, חלפים מקוריים מול חלפים תחליפיים ועוד. נושא מיסוי הרכב מקבל באחרונה תשומת לב ציבורית גבוהה והוא קשור באופן ישיר ועקיף לנושאים רבים שידונו בוועידה. כבר בתחילת החודש נחשף כי כלל הכנסות המדינה ממיסוי מכוניות חלפים ודלק מגיע לכ-3.2% מהתמ"ג. בשנת 2013 נגבו כ-34 מיליארד ש"ח במסגרת מסים אלו. זאת ועוד, המיסוי על כלי רכב בישראל גבוה בכ-47% משיעור המיסוי הממוצע במדינות אירופה, כשרמת המינוע בישראל נמוכה מזו הנהוגה באירופה. במילים אחרות, בישראל משלמים יותר על פחות.

 בימים האחרונים הובאה לשולחנה של ועדת הכספים הצעה להעלות רטרואקטיבית את המיסוי על חלקי חילוף מסוימים שנגרעו מרשימת החלפים הבטיחותיים. לאחר שההצעה נדחתה, חזרו משרדי האוצר והתחבורה לדון ביניהם מה יוגדר כחלק חילוף בטיחותי ומה לא. כך חזרה ההצעה לטייל בין המשרדים השונים כשח"כ סלומינסקי הודיע כי לא יאפשר להעלות את המיסוי על חלפים בטיחותיים.

 ועידת הרכב 2015 תעסוק בנושאים אלו ועוד, וזאת מתוך מטרה ללבן את הנקודות השונות בפאזל הגדול של תעשיית הרכב לשיפור המשק הישראלי ומצבם של העסקים והאזרחים. בין היתר, ועידת הרכב 2015 תציף מחדש את הדיון ותייצר במה לגורמים הרבים בענף ובממשלה להאיר את הזוויות השונות.

 כמו כן, בוועידה מתוכנן מושב מיוחד לנושא פיתוחים בכלי הרכב ושילוב אמצעים טכנולוגיים לתוכם. האם עוד 10 שנים נשתמש ברכבים שינהגו את עצמם בעצמם? עד כמה שילוב טכנולוגיה ישפר את הרכבים? ישפר את חווית הנהיגה ויסייע בהשתלבות נכונה של רכבים ונהגים במרחב הנסיעה? מנגד, האם צמצום הגורם האנושי מאחורי ההגה לא עלול דווקא לייצר תקלות לא צפויות? על כך ועוד ירחיבו מומחי טכנולוגיה בתעשיית הרכב בפאנל מיוחד שיוקדש לנושאים אלו.

 הדיונים ינוהלו בעזרת גורמים מובילים בענף הרכב, בהם מנכ"לי חברות, ראשי ארגונים ואיגודים וגורמי ממשלתיים. ועידת רכב 2015 תספק הזדמנות נדירה ותאפשר לציבור להיחשף למתרחש מאחורי הקלעים של הענף ולבוא במגע ישיר עם מקבלי ההחלטות ומובילי הדעה.

 לדברי עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ולשכת המסחר ת"א והמרכז: "מדובר בוועידה הראשונה והמקיפה של כלל ענפי הרכב בישראל, שבה יושם דגש על החשיבות והמרכזיות של התנועה המוטורית בישראל. נבחן כיצד ניתן לשפרה, להוזיל את העלויות הכרוכות בה, להגביר את הבטיחות בדרכים ואף את הנוחות וכן לבחון בראייה אינטגראלית ארגון תעבורה לאומית".

 

למידע נוסף בתחום זה