לין בכנס איגוד המשתמשים בהובלה ימית: בתי הדין לעבודה מכשילים את תכלית התחרות בנמלים

ללא הובלה ימית אין משק וללא נמלי ים אין הובלה ימית. הנמלים הם נכסי המדינה והציבור כולו, אך במהלך השנים הם הפכו לנכסים של קומץ אנשים כוחניים שהשתלטו עליהם. הנפוטיזם חוגג בוועדים ובנמלים. כך אמר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בכנס איגוד המשתמשים בהובלה ימית שהתקיים ביום רביעי (26.11.14) במלון קרלטון תל אביב.

לין התייחס לניסיון הפרטת הנמלים בעבר ואמר כי "להפרטת הנמלים אין ערך. זהו ניסיון כושל שלא הוביל לשום דבר טוב. סוף סוף אנו בונים רציפי נמל חדשים שיהוו תחרות לרציפים הקיימים."

לדבריו, "המכשול המרכזי כיום הם בתי הדין לעבודה המפריעים להתנהלות משקית נכונה. אמנם הם לא אישרו לוועדים לשבות על שום שהמדינה מקימה מהסיבה רציפי נמל חדשים, אך הם מחייבים את המדינה לנהל משא ומתן עם עובדי הנמלים, כדי להבטיח את זכויותיהם מול תחרות. בתי הדין לעבודה אינם מבחינים בין אינטרסים של עובדים ובין זכויות עובדים, שהרי זכויותיו של עובד לא כוללות את בתוכן 'העדר תחרות'. מדובר בחוסר הבנה משפטית וחוסר הבנת הדינאמיקה של כלכלה נכונה."

לין הדגיש כי "בעולם כולו אין עובד שיש לו זכות שלא תוקם חברה שתתחרה במקום עבודתו. אם היה כך הכלכלה היתה גוועת. ובאותה מידה אף לעובדי הנמלים אין זכות כזו. אם יובטחו זכויותיהם במלואן יווצר מצב כאילו לא נוצרה תחרות, יוטל עומס כבד על כלל הציבור ולעובדי הנמלים לא יהיה תמריץ להתייעל."
למידע נוסף בתחום זה