איגוד לשכות המסחר חתם על הסכם לשיתוף פעולה עם האיגוד לעסקים קטנים ובינוניים שנז'ן שבסין

איגוד לשכות המסחר אירח לאחרונה משלחת עסקית של האיגוד לעסקים קטנים ובינוניים The Shenzhen Promotion Association for Small & Medium Enterprises מהעיר שנז'ן, "בירת היי-טק" הסינית שבמחוז גואנגדונג בדרום סין. הארגון מייצג כ-3,800 חברות מתחומי ה-IT, אלקטרוניקה, תקשורת, תרופות, כימיקלים, חומרי בנייה, טקסטיל, מכונות לתעשייה, מוצרי צריכה, יועצים ונותני שירותים.
המשלחת העסקית, בראשות יו"ר האיגוד מר צ'אנג יואן (Mr Chang Yuan), כללה אנשי עסקים מתחומי התעשייה השונים, וצפויה לקיים בהמשך פגישות בארץ עם אנשי עסקים ישראלים, המעוניינים לפתח את קשרי הסחר שלהם, בתיווך האגף הבינלאומי של איגוד לשכות המסחר.

שנז'ן היא מהערים הגדולות והמפותחות ביותר בסין. לאורך 30 שנות קיומה של העיר, התמ"ג גדל במהירות שנתית ממוצעת של 25% ועלה על כ- 230 מיליארד דולרים בשנת 2013. כאזור כלכלי מיוחד(Special Economic Zone) שנז'ן ביססה את עצמה כמרכז לתעשייה מתקדמת והיי-טק, אשר מושכת השקעות זרות רבות (FDI).

במסגרת האירוע נחתם מזכר הבנות (MOU) בין איגוד לשכות המסחר לבין האיגוד לעסקים קטנים ובינוניים משנז'ן, שמטרתו לקדם את מנגנון העבודה בין שני הארגונים בכדי לסייע לחברות משני הצדדים לקשור קשרים עסקיים ולהקל על חברות ישראליות הרוצות לעשות עסקים בסין.

על המזכר חתם מטעם איגוד לשכות המסחר עו"ד דן כרמלי סמנכ"ל יחסי ממשל, כנסת וחקיקה; ומטעם האיגוד לעסקים קטנים ובינוניים שנז'ן חתם יו"ר האיגוד מר צ'אנג יואן (Mr Chang Yuan). במעמד החתימה נכח הקונסול הכלכלי-מסחרי החדש של שגרירות סין בישראל, מר וו בין (Mr. Wu Bin).

לדברי דן כרמלי, סמנכ"ל יחסי ממשל, כנסת וחקיקה באיגוד לשכות המסחר: "לקשרים המסחריים ההדדיים בין סין וישראל חשיבות עליונה לכלכלת ישראל. דווקא העסקים הקטנים והבינוניים, שהם הליבה של כל כלכלה; הם אלה שמניעים את גלגלי המשק והם אלה אשר יוצרים את עיקר מקומות העבודה, זקוקים יותר מכל ללשכות המסחר בכדי לייצג את האינטרסים שלהם בקהילה הבינלאומית-הגלובלית בעולם דוגמת סין, וליצור קשרים אשר יהוו תשתית לפריחתם ולפיתוחם".

נועה היינמן, הנספחת המסחרית בדרום סין: "ביקור המשלחת בארץ הינו תוצאה של העבודה המשותפת בין הנספחות המסחרית הישראלית ואיגוד לשכות המסחר לבין הממשל המקומי בשנזן, במטרה לייצר הזדמנויות עבור חברות ישראליות בדרום סין ובשנזן בפרט. בנוסף לביקור, הנספחות המסחרית מקדמת ביקורים של חברות טכנולוגיה גדולות ונציגי ממשל והשקעות".
למידע נוסף בתחום זה