לין לאהרונוביץ': שנו מיידית מדיניות הענקת הרישיונות לנשיאת כלי ירייה

נוכח התחדשות גל הטרור בימים האחרונים אשר מעמיד את כל תושבי ישראל בסכנת חיים, פנה אמש עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אל חה"כ יצחק אהרונוביץ', השר לביטחון פנים, בדרישה לשנות בדחיפות את מדיניות המשרד בכל הקשור למתן רישיונות נשיאת כלי ירייה פרטיים לצורך הגנה עצמית.

לדברי לין, "המשטרה לעולם לא תוכל לפרוש הגנה שלמה לכלל התושבים בפני התקפות פתע. על שום כך, ובימים אלה במיוחד עולה מאוד בחשיבותה יכולת ההגנה העצמית של תושבי המדינה". לפיכך, "שינוי במדיניות הענקת רישיונות לנשיאת כלי ירייה לאנשים כשירים עשוי לעבות את רשת ההגנה בפני טרור פנים. שינוי כזה יציע בהרבה מקרים תשובה מהירה בהגנה על תושבים".

לין ציין בדבריו כי הצהרתו של המשרד לביטחון פנים על הרחבת מספר הישובים בדרום הארץ שתושביהם יהיו זכאים לנשיאת נשק הינה גישה מוטעית, מאחר והתקפות רצחניות של טרור מתרחשות בכל מקום במדינה.

כמו כן, לין הדגיש כי אין הוא פונה כנציג של אינטרס עסקי, אלא ברמה של אחריות לאומית של מי שלמד נושא זה על פני שנים רבות. "ההיסטוריה הוכיחה שבהרבה מאוד מקרים של מתקפות טרור, תושבים כשירים נושאי נשק, היו אלו שבלמו את מהלך ההתקפה הרצחנית".

למידע נוסף בתחום זה