לין לרה"מ ושר האוצר: הפחתת יוקר המחיה רק ע"י ביטול מוחלט של כל מכסי המגן על יבוא כל מוצרי המזון מכל ארצות העולם – במהלך אחד

בעקבות הפרסומים האחרונים על תוכניות להפחתת מכסי מגן על יבוא מוצרי מזון, על פי תפיסה סלקטיבית, קרא הבוקר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, לראש הממשלה, חה"כ בנימין נתניהו, ושר האוצר, חה"כ יאיר לפיד, לבטל כליל את כל מכסי המגן על יבוא כל מוצרי המזון לישראל.
לין אמר בפתח דבריו כי אין ערך אמיתי לתפיסה הסלקטיבית, וכי "יש צורך היום בהפחתה דרמטית ובמהלך אחד של ביטול מוחלט של כל מכסי המגן על יבוא כל מוצרי המזון לישראל מכל ארצות העולם. יצרני מזון בכירים בישראל כבר הצהירו על כך שהם לא מתנגדים להפחתה כאמור".

לדברי לין, אם מחליטים כי יש להעניק הגנה מיוחדת למגזר החקלאי, יש לעשות זאת בתמיכה ישירה של החקלאים ולא באמצעות מכסי מגן על יבוא מוצרי מזון ואף לא באמצעות רמות מכס מטורפות על יבוא של גידולים חקלאיים. "במס המוטל על יבוא מזון נושאות בנטל כל שכבות העם, כולל השכבות החלשות; בעוד שבנטל הסיוע למגזר החקלאי נושאים רק אלה המשלמים מס הכנסה, הווי אומר, השכבות החזקות יותר".

פיתוח תחרות בקרב השחקנים בשוק המקומי לא תתרום להורדה משמעותית של מחירי המזון, מאחר וגם בתחרות פנימית הרמה הכוללת תתיישר קרוב לרמת מחירי הייבוא, כולל מסים למיניהם. "זהו לא הפתרון להורדה משמעותית במחירי מוצרי המזון". אומר לין. " יש צורך לחשוף את התעשייה כולה לתחרות בפני יבוא חופשי מכל ארצות העולם."

"כולנו יודעים, על בסיס ניסיון העבר, כי כלכלת ישראל יצאה מחוזקת כאשר חשפנו את הייצור המקומי לתחרות. זוהי הדרך האפקטיבית, הישירה והנכונה להפחתת מחיר מוצרי המזון בישראל".
למידע נוסף בתחום זה