לין בפניה דחופה ליו"ר ועדת הכספים: אי הכללת קבוצות הרכישה בחוק הפטור ממע"מ יכשיל את השגת מטרות החוק- הוזלת מחירי הדירות בישראל

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה ליו"ר ועדת הכספים, חה"כ ניסן סלומינסקי, בבקשה שיכליל את קבוצות הרכישה במסגרת החוק המעניק פטור ממע"מ ברכישת דירת מגורים ראשונה רגע לפני חתימת הדיון בנושא, וזאת לצורך השגת התכלית המרכזית של החוק, שהיא הוזלת מחירי הדירות בישראל.

לדבריו, "אם קבוצות הרכישה לא תכללנה במסגרת הפטור ממע"מ, כמעט כל הביקוש לדירות מגורים של צעירים זכאים יתועל אל חברות הבניה וקבלני הבניין. הדרישה תעלה על ההיצע ורמת המחירים תעלה במקום לרדת".

 

"הכללתן של קבוצות הרכישה חיונית כדי להגדיל את היקף ההיצע של דירות המגורים, להבטיח קיומה של תחרות בריאה ומתמדת מול חברות הבניה וקבלני הבניין, וגם על מנת שלא לשלול את זכות היסוד של הפרט לבחור בעצמו באיזו דרך הוא רוצה לרכוש את דירתו".

 

"קבוצות הרכישה תורמות משמעותית להשגת התכלית המרכזית של החוק, שהיא הוזלת מחירי הדירות בישראל". לין ציין בסוף דבריו כי "אי הכללתן מסכן מאוד את השגת המטרות המרכזיות של החוק, וחבל אם יעשה משגה הנוגד עקרונות יסוד ומוריד את רמת התחרות, רק מחמת שרשות המסים אינה מציעה פתרונות אופרטיביים הולמים".

למידע נוסף בתחום זה