בעקבות מאבק האיגוד: שר הפנים חתם על צו להפחתת גובה הריבית בגביית החובות של הרשויות המקומיות מתושבים ומעסקים

שר האוצר עתיד לחתום על הצו , ולאחר פרסום הצו ברשומות הוא ייכנס לתוקף.
לין בתגובה:  מברכים על המהלך אנו מקוים ששר הפנים יזום תיקונים נוספים לעיוותים בכל הקשור למס הארנונה.
שר הפנים גדעון סער חתם ביום שני 26.5.14  על צו המורה על הפחתת גובה הריבית בגביית החובות של הרשויות המקומיות מתושבים ומעסקים. מדובר בהפחתה מ-0.75% ל-0.5% בגובה ריבית הפיגורים החודשית שמשולמים לחובות לרשויות המקומיות. שר האוצר,יאיר לפיד, עתיד לחתום על הצו, ולאחר פרסום הצו ברשומות הוא ייכנס לתוקף.

נכון להיום, רשויות מקומיות גובות תשלום ריבית של 0.75% בחודש בגין פיגורי חובות, בעוד שבמקרים של גביית יתר, מזוכה התושב בריבית חודשית של 0.5%. הצו עליו חתם שר הפנים קובע כי גובה ריבית החובה יופחת וישווה למעשה לריבית אותה מקבל התושב.
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ברך היום על הודעת השר ואמר : " שר הפנים מגלה רגישות והבנה לבעיות של המגזר העסקי בכל הנוגע למסים הנגבים מהם על ידי הרשויות המקומיות. ההחלטה מעידה על כך שהשר מתקן עוול שנמשך כבר 25 שנה, מבלי שאף אחד ממשרד הפנים, לא שרי הפנים בעבר ולא הפקידות המשרד הפנים פעלו לשנותו. אנו רואים בזה צעד חשוב קדימה בתיקון העיוותים אך יחד עם זאת ממליצים כי ריבית על פיגורים של הרשויות תשווה לריבית המקובלת בכל הקשור לגביית מסים שהיא ריבית החשב הכלל, כך שתהיה אחידות במשק בעל הנוגע לפיגורים במערכת המס. אנו מקוים ששר הפנים יזום תיקונים נוספים לעיוותים בכל הקשור למס הארנונה, כפי שעשה ביוזמת החקיקה הקודמת של שינוי המועדים להגשת בקשות להעלאות חריגות והצעד הנוכחי".
למידע נוסף בתחום זה