הרפורמה בתחום הרכב: עם הפנים אל היבואן

ביום שלישי (20.05.14) התקיים בגני התערוכה בתל-אביב כנס של חטיבת החלפים שבאיגוד לשכות המסחר, בנושא הרפורמה בתחום הרכב.

נשיא איגוד לשכות המסחר, עו"ד אוריאל לין, פתח את הכנס בדברי ברכה לחטיבה על הצלחתה במאבקיה מול הפקידות שמערימה חסמים מלאכותיים המקשים על תפקוד יבואני החלפים. לין ציין כי כלי רכב הוא מוצר חובה בסיסי עבור כל משפחה בישראל, וכי אין ספק שרכבים יהיו נגישים יותר לכלל הציבור גם בזכות פעילותה של החטיבה להורדת החסמים על חלפי ואביזרי הרכב.אשר הובילו להורדת מחירים בענף חלקי החילוף לרכב.
 
אבי גונן, מהנדס ראשי באגף הרכב של משרד התחבורה, דיבר על התקדמות משרד התחבורה בנגישותו לבעלי העסקים ובהקלת והורדת החסמים, כגון: שקיפות הנהלים, אכיפה ראויה, רגולציה תקינה. כמו כן, גונן ציין כי משרד התחבורה למד את הרגולציה האירופית והאמריקאית, וזאת על מנת לאמץ בעתיד רגולציה אחידה בינ"ל.
 
יוסי סקורניק, יו"ר החטיבה, סקר את פעילות החטיבה בשנה האחרונה בנושאים שונים, כגון נושא סימון החלפים לפי שם יצרן או ארץ ייצור בלבד; קידום חוק רישוי רכב בכנסת על מנת לפשט את הייבוא; ותקן 210 שהוא תקן ייחודי לישראל אשר טופל בשיתוף פעולה עם מכון התקנים.
 
במהלך הכנס התקיים פאנל בהשתתפות נציגי הנהלת החטיבה: אבי גונן;; אינג' אלכס ליבסטר, יועץ הנדסי לחטיבה; רונן לוי, יו"ר איגוד המוסכים בישראל; וגדעון רייס, חבר הנהלה בחטיבה. הפאנל נערך בהנחייתו של עו"ד דן כרמלי, סמנכ"ל יחסי ממשל וחקיקה באיגוד לשכות המסחר.
 
את הכנס חתם מר דני גולדשטיין, מנכ"ל מכון התקנים, אשר סקר את פעילות המכון והרפורמה במערך השירות ליבואנים – "פורטל היבואן". גולדשטיין ציין כי המכון פועל היום לאימוץ תקינה אירופאית ואמריקאית ובכך לפתוח את השוק מבחינה גלובאלית, כמו גם קשר ישיר עם היבואן ומחויבות ללא תלות בלוחות זמנים קשיחים. בסיום דבריו, גולדשטיין אף ענה לשאלותיהם של חברי החטיבה בנושאים הקשורים לתקינה.

צילום: אפרת סער.

למידע נוסף בתחום זה