עקיבא קלימן, מנכ"ל תמורה סוכנות לביטוח, מונה לתפקיד יו"ר פורום מנהלי הסדרים פנסיוניים באיגוד לשכות המסחר

קלימן: "כיום ישנו רק מוצר אחד, והוא קרן הפנסיה, וכתוצאה מכך יש פגיעה חמורה בזכות הבחירה של העובדים. שיעור התחלופה בין הפנסיה החודשית הראשונה לבין השכר האחרון של העובד/ת עומד על 37% עד 43% למרבית אזרחי ישראל. מדובר בירידה חדה ברמת החיים עם הפרישה לפנסיה. טוב נעשה אם נדאג למוצרים משלימים לתכניות הפנסיוניות, מוצרים שיעלו את שיעור התחלופה."

מר עקיבא קלימן נבחר בשבוע שעבר (20.05.14) פה אחד, באסיפה הכללית של פורום מנהלי הסדרים פנסיונים שבאיגוד לשכות המסחר, לתפקיד יו"ר הפורום.  קלימן מחליף בתפקיד את מר מנחם קלי, אשר כיהן כיו"ר הפורום משנת 2010.
 
קלימן, בן 62, נשוי, אב ל-3 ילדים, וסב לנכד, הוא ממייסדי פורום מנהלי הסדרים פנסיוניים. בשנת 1978 ייסד את סוכנות קלע ושימש כמנכ"ל הסוכנות עד לשנת 2013, עם סיום רכישתה המלאה על-ידי הפניקס חברה לביטוח. כיום, מכהן קלימן בתפקיד מנכ"ל תמורה סוכנות לביטוח מקבוצת כלל.
 
קלימן מלווה במשך שנים רבות את תחום החיסכון הפנסיוני בישראל, הן כחבר הנהלת פורום מנהלי הסדרים פנסיוניים, והן כיו"ר הועדה לביטוח פנסיוני בלשכת סוכני הביטוח. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים מאוניברסיטת תל-אביב, תואר שני במשפטים מאוניברסיטת בר-אילן, ותעודת CLU בביטוח חיים. 
 
קלימן הודה לחברי הפורום על האמון שנתנו בו, וציין: "אנו נמצאים בפתחה של תקופה מאתגרת. חברי הפורום מטפלים כיום בכ-85% מההסדרים הפנסיוניים במשק, ומשמשים כגורם המקצועי המייצג בפני מקבלי ההחלטות במשרד האוצר ובכנסת, את ההשלכות לעובדים ולמעסיקים, בכל הנוגע לחיסכון ארוך טווח ולתכניות פנסיוניות בישראל. כיום עיקר השיח הציבורי הינו על מחיר, ואין פסול  ברצון לשלם בזול. יחד עם זאת התחרות צריכה להיות על שירות, ויש להגיע למצב שבו כל אחד יבחר את רמת השירות שבעבורה הוא מוכן לשלם".
 
קלימן ציין כי "כיום ישנו רק מוצר אחד, והוא קרן הפנסיה, וכתוצאה מכך יש פגיעה חמורה בזכות הבחירה של העובדים. חופש הבחירה הוא מאבני היסוד של הדמוקרטיה בישראל ויש לדאוג להרחבת מגוון המוצרים הפנסיוניים. בנוסף, כיום שיעור התחלופה בין הפנסיה החודשית הראשונה לבין השכר האחרון של העובד/ת עומד  על 37% עד 43% למרבית אזרחי ישראל. מדובר בירידה חדה ברמת החיים עם הפרישה לפנסיה. טוב נעשה אם נדאג למוצרים משלימים לתכניות הפנסיוניות, מוצרים שיעלו את שיעור התחלופה. מטרת הפורום היא לפעול יד ביד עם אגף שוק ההון ביטוח וחיסכון במשרד האוצר, לטובת שדרוג התכניות הפנסיוניות, להמשך קידום התחרות בענף, להגדלת מגוון המוצרים הפנסיוניים, ולהגברת החינוך והמודעות של העמיתים לחסכונותיהם ארוכי הטווח".
 
חברי הפורום הודו למנחם קלי, יו"ר סוכנות קלי, שהוביל את פעילות הפורום ב-4 השנים האחרונות, ואיחלו לו בהצלחה בהמשך דרכו.
 
אודות פורום מנהלי הסדרים פנסיוניים שבאיגוד לשכות המסחר
הפורום הוקם בשנת 2004 מתוך מטרה לייצור עתיד פנסיוני ראוי יותר לאזרחי מדינת ישראל. בתוך תקופה קצרה, הפורום הפך לאחד הגופים המשפיעים במשק בתחום הפנסיוני, לאור ניסיונם ארוך השנים ומקצועיותם של חברי הפורום. בפורום מנהלי הסדרים פנסיוניים חברים סוכנות ההסדרים הגדולות ביותר במשק, המעסיקות מאות עובדים שמטפלים בלמעלה מ-1.5 מיליון שכירים ועצמאיים, לאורך תקופת עבודתם ובפרישתם.  

למידע נוסף בתחום זה