כנס מחאה של המגזר העסקי ב"ש: מאז שנתניהו נבחר הוא איבד את דרכו הכלכלית. יש להחזיר את מס החברות ל-24%, מס הדיבידנד ל – 25% ולהפחית את מס ההכנסה ב- 3%

בכנס מחאה על נטל המס אמר לין כי לקברניטי המשק אין הבנה מה זה באמת המגזר העסקי. הם חושבים שניתן כל הזמן להכביד את הנטל על המגזר העסקי ואנו קוראים להם "לעצור וללכת אחורה". יש להוריד את המס למצב שפוי. החלשת המגזר העסקי תביא להאטה כלכלית חמורה.  בנוסף, לין קרא לראש הממשלה להודיע על מהלך לאומי של עצירת הרגולציה העסקית למשך שנה. בשנה זו תיערך חשיבה יסודית מחודשת ובחינת כל הרגולציה על מנת שזו תשרת את קידום המגזר העסקי תוך בחינת חסמים והכבדות מיותרות.

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר: "מאז שנתניהו נבחר לראש ממשלה הוא איבד את עקרונותיו ואת דרכו הכלכלית – יש להחזיר את מס החברות ל-24%, את מס הדיבידנד ל – 25% ולהפחית את מס ההכנסה ב – 3% בכל מדרגה תוך שלושה חודשים"
סולי סקאל: אין שום סיבה שאני אייבא גבינה ב 3.5 דולר לקילו ובסופר היא תעלה 126 ש"ח  - להביא גבינות לישראל זה להילחם 10 שנים בבירוקרטיה # יש בישראל כ-15,000 חנויות מפסידות שהיו שמחות להיסגר מהיום להיום"
יוסי דלויה, נשיא לשכת המסחר והתעשייה באר שבע הנגב: יש לתת העדפה במכרזים ולקדם מיסוי דיפרנציאלי למגזר העסקי בדרום הארץ
 
"מאז שנתניהו נבחר לראש ממשלה הוא איבד את עקרונותיו ואת דרכו הכלכלית מסיבות שאינן ברורות". כך אמר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר. בכנס מחאה של המגזר העסקי שהתקיים הבוקר בהשתתפות מאות בעלי עסקים בבאר שבע אמר לין כי "נתניהו, מי שכשר האוצר הוריד את מס החברות ל – 24% נכנע לאוצר ולכנסת ומאפשר את העלאת המיסוי על המגזר העסקי. אנו מצפים ממנו שיפתור את בעיות הרגולציה בישראל, ולא שידווח עליהן כל הזמן. הגיע הזמן שהוא יתפוס מנהיגות. יש להחזיר מיידית את מס החברות ל 24%, את מס הדיבידנד ל – 25% ולהוריד ב – 3% את המס הישיר בכל מדרגות המס, בתוך שלושה חודשים כדי לשמור על המשך הצמיחה במשק. הדבר נעשה בשנת 2004 והביא לצמיחה כלכלית". 
   
סולי סקאל, נשיא קבוצת סקאל התייחס לדבריו ואמר כי במצב האבסורדי היום הוא מייבא גבינת קשקבל בכ- 3.5 דולר לקילו אולם הוא יכול למכור אותה רק לאנשי האו"ם ולדיפלומטים הפטורים ממכס. בארץ, לעומת זאת, גבינה דומה נמכרת ברשתות השיווק בכ-126 ש"ח לקילו!! "יקח לי 10 שנים של מלחמות בירוקרטיות על מנת לייבא את הגבינה לטובת כלל הציבור, ואני לא מתכוון לעשות זאת". סקאל חשף נתון ולפיו בישראל קיימות כיום כ-15,000 חנויות מפסידות שבעליהן היו מעוניינים לסגור אותן מהיום להיום, אבל לא יכולים. "במקום להצדיע למגזר העסקי שמייצר את הצמיחה, המדינה לא מפסיקה לזרוק רפש על אנשי עסקים. אם למדינה חשוב להורידמחירים, שתפחית את המיסוי על העסקים או שלחלופין תתחיל לטפל בתשתיות. היא לא עושה זאת והמשק הולך ומצטמצם". סקאל קרא לקברניטי המדינה "להפסיק למעוך את המגזר העסקי. תנו לנו הזדמנות לעבוד ולהרוויח. את הפוליטיקאים אפשר להחליף, את אנשי העסקים לא".
 
יוסי דלויה, נשיא לשכת המסחר והתעשייה באר-שבע והנגב:  "מעבר לבעיה ברמה הארצית, יש לנו בעיה ברמה המקומית: שכר העובדים בדרום נמוך ב-35% מהשכר במרכז.  60-70% מהעסקים בדרום  נסגרים בשנים הראשונות להקמתם. תנאים אלו יחד עם חוסר במקומות עבודה והשכר הנמוך יוצר מצב עגום של קשיים כלכליים ואווירה שלילית בנגב". לדבריו יש לקדם חוק שיעניק העדפות במכרזים לקבלנים מהנגב וכן לקדם מיסוי דיפרנציאלי לעסקים בנגב וכן להעניק הטבות במגורים לעובדים של בעלי עסקים שיעבירו את עסקיהם לנגב.
 
ישראלה שטיר, נשיאה ובעלים של קבוצת י.י. שטיר: "כולנו במצוקה קשה ואנו מנסים לשנות את מה שקורה בעסקים. אנו המגזר הגדול ביותר במדינה שמעסיק את הכמות הגדולה ביותר של עובדים במדינה. אנו יוצאים פראיירים. על הגב שלנו החברות הגדולות מקבלות הטבות ואנו אלה שמשלמים  מלוא המיסים. 41 אלף עסקים נסגרו בשנת 2013. זה כמות אדירה של מובטלים שמסתובבים בלי פרנסה. בעלי העסקים  השקיעו את כל החייהם בעסק שהלך לאבדון. לא יכול להיות שהממשלה הזו לא תעשה עם זה כלום. הגיע הזמן שנצא נגד ההחלטות האלו."

למידע נוסף בתחום זה