פורים בפתח ובעשיריית התחפושות הפופולאריות ביותר: דמויות הפסטיגל, פאואר ריינג'רס, הזיבלונים ובוב הבנאי

חטיבת יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר : התחפושות הפופולאריות לפורים 2014 הן דמויות הפסטיגל שממשיכות לככב
בעשיריית התחפושות הפופולאריות ביותר: דמויות הפסטיגל, פאואר ריינג'רס, הזיבלונים ובוב הבנאי. היקף מכירות התחפושות ואביזרי פורים נע בן 200 ל-220 מיליון ₪ בשנה.



ענף יבואני הצעצועים שבאיגוד לשכות המסחר מפרסם היום את דירוג עשרת התחפושות הפופולאריות לקראת חג הפורים המתקרב:
1. דמויות הפסטיגל (לילי, פליין, טייפון, נובא, סוני, אושן, בלייד)
2. פאואר ריינג'רס
3. הלו קיטי
4. ספיידרמן
5. בוב הבנאי
6. הדוד חיים
7. מיכל הקטנה
8. סמי הכבאי
9. הדרדסים
10. הזיבלונים
 
לדברי מאיר קלוגהאפט, יו"ר ענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל שחק-נא: "השנה מורגשת עלייה בביקוש לתחפושות למבוגרים. התחפושות הפופולאריות למבוגרים הן בעיקר דמויות אגדתיות כגון מגדת עתידות, כיפה אדומה, ערפד, רובין הוד, פיראטים ועוד. בנוסף, קיימת חיבה גם לתחפושות של דמויות מוכרות ופוליטיקאים, כמו ברק אובאמה וביבי נתניהו. כמובן שגם תחפושות זוגיות המשלימות אחד את השניה פופולאריות. מחירה של תחפושת למבוגרים מגיע עד ל-400 ש"ח לתחפושת מושקעת במיוחד." 
  
"מחירי תחפושות לילדים נע בין 60 ל-180 ש"ח, כולל המותגים הפופולאריים." מציין קלוגהאפט. "נתח התחפושות ואביזרי פורים מוערך בכ-20% מכלל מכירת הצעצועים בשנה, והיקף המכירות שלו עומד על כ-200 עד 220 מיליון ש"ח."
 
עוד מציין, קלוגהאפט, כי משך זמן קניית התחפושות השנה ממושך יותר בגלל היותה שנה מעוברת  ופרק הזמן מחנוכה לפורים ארוך יותר.

בנוסף, לאור האפשרות הקיימת להזמין תחפושות פורים באמצעות האינטרנט, ענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר מתריע מפני שימוש בתחפושות ואביזרים לפורים שאינם בטיחותיים.  "כמו בכל שנה, מביא איתו חג הפורים שמחה, תחפושות, שירים וריקודים, אך יחד איתם, קיימת סכנה לילדים ולא מעט דאגה להורים. "

יבואני הצעצועים בלשכת המסחר מדגישים את הצורך בשימוש בטוח בתחפושות ואביזרי פורים. קלוגהאפט, מוסר כי יש לקחת בחשבון שרק מוצרי פורים אשר עוברים בדיקות בטיחות על פי דרישות מכון התקנים הישראלי ראויים לשמש כאביזרים לחג. "המוצרים נבדקים על-פי תקן ישראלי, ונבחנת עמידותם לדליקות ועשייתם מחומרים שאינם רעילים. בנוסף, מקפידים על כך שלא יכללו חלקים קטנים או כפתורים העלולים לגרום לחנק. המוצר המוגמר חייב להיות ללא גישה לחומרי המילוי, והתחפושות חייבות לכלול הוראות אזהרה מפני אש ומקורות חום. כמו כן, נבדקת הימצאותם ותקינותם של פתחי האוורור במסכות השונות. "

חברי ענף הצעצועים באיגוד לשכות המסחר מסכימים כי יש מקום לתחרות הוגנת בתחום מוצרי פורים, אך בתנאי שאין מתפשרים על בטיחות. 
 
חג פורים שמח ובטוח!
 

למידע נוסף בתחום זה