לין בביקורת חריפה על ההסכם בין הממשלה לרשויות המקומיות: מדובר בהסכם נואל שנעשה תוך חולשת דעת

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, יצא בביקורת יוצאת דופן בחריפותה על ההסכם שנעשה בין הממשלה לרשויות המקומיות בעניין מתן הלוואה מהרשויות המקומיות לאוצר המדינה, כנגד הסכמת האוצר לאפשר העלאות חריגות במס הארנונה מעבר לרמה הקבועה בחוק.

לין אמר כי זהו אבדן דרך תקציבי, הפרה ופגיעה קשה בכל עקרונות הבסיס באמצעותם צריך להטיל מס בישראל ושימוש במנגנון האישור החריג שלא למטרה לה נועד. "לאמיתו של דבר, מדובר בדרך פתלתלה ועקלקלה של עקיפת דרך חקיקה נאותה בכנסת שבאמצעותה מטילים מסים, ללא שקיפות מתאימה וללא שהתקיים דיון ציבורי הולם."
 
לין הדגיש: "משרדי הממשלה האמורים לפקח על הרשויות המקומיות יוצרים תלות ברשויות המקומיות עליהן הם צריכים לפקח. צריך להבין שהסדר זה אינו מבטא את מלוא ההעלאות החריגות של מס הארנונה שאושרו בשנים 2012 - 2013 באופן סיטוני וגורף ברשויות המקומיות בשיעורים נוספים של בין 4% - 20%, מעבר להעלאה השנתית הכוללת ומעבר להעלאה על פי ההסכם."
 
"ההסכם הקלוקל, שנעשה ללא שקיפות נאותה, הניח את היסודות לשחיקה מוחלטת והפרה של כל העקרונות על פיהם צריכות רשויות המדינה לפקח על גובה מס הארנונה ברשויות המקומיות, והוא בעצם הנדבך עליו אושרו העלאות הארנונה החריגות בשיעורים גבוהים, בשנים 2012 – 2013. יש לקוות שוועדת השרים לחקיקה תבין את חומרת המעשה ותבטל את ההסכם הנואל שנעשה כנראה תוך חולשת דעת."

למידע נוסף בתחום זה