כנס "נגישות בעסקים" במעמד שר האוצר יאיר לפיד, 13.2.14

עמותת נגישות ישראל ואיגוד לשכות המסחר יקיימו ביום חמישי ה- 13.2, את כנס "נגישות בעסקים" במעמד שר האוצר יאיר לפיד. הכנס יעסוק בהעלאת המודעות לנגישות לנכים על רקע כניסתם לתוקף של החוקים החדשים להנגשת שירות בארגונים ובבתי עסק בסוף 2013. במסגרת הכנס יוענק "אות ארגון נגיש" לרשת איקאה ישראל, לאחר שעמדה ויישמה את כל הפרמטרים הנדרשים בתקנות הנגישות בארגון מסחרי, והיא הרשת הקמעונאית הראשונה בישראל שזוכה לתואר זה בענף.

לכנס הוזמנו ומנכ"לים וסמנכ"לים של הארגונים והחברות המובילים במשק במטרה לעודד אותם להטמיע כבר היום את התקנות הנדרשות להנגשה לאנשים עם מוגבלות, והוא יתקיים בשעה 9:00 בבוקר במרכז ההדרכות הארצי של רשת איקאה בחנות איקאה רח' גיבורי ישראל 1 אזור תעשיה פולג נתניה.
 
אות "ארגון נגיש" מוענק לארגון אשר המבנה שלו, תנאי הגישה אליו והשירותים הניתנים בו נגישים לכלל סוגי המוגבלות (חושית ופיזית) והוא עומד בכל דרישות חקיקת הנגישות. הענקת האות לרשת איקאה היא תולדה של תהליך רחב היקף שהטמיעה הרשת בכלל מתקניה ואשר יצר  קשת רחבה של שירותים מונגשים כגון: הדרכות ייעודיות שעברו כלל עובדי החברה, שכללו התנסות חווייתית במהלכן הומחש למשתתפים האתגר אותו חווים אנשים עם מוגבלות חושית ופיזית והסבר על כלל המתקנים הנגישים בחנויות איקאה, אתר האינטרנט מונגש למגוון אוכלוסיות עם מוגבלות כמו לקויי ראייה, מוגבלויות ידיים,  אפילפסיה, ועוד, הצבת אביזרי עזר בחנות דוגמת קלנועיות וכסאות גלגלים, התקנת מערכת הכוונה קולית בחנות, קופות נגישות, מערכת שמע מיוחדת ללקויי שמיעה (לולאת השראה), עיצוב פס מוביל ללקויי ראייה בחנות, הנגשת מרכז שירות ארצי
 
יובל וגנר, יו"ר עמותת נגישות ישראל: "איקאה היא הארגון הראשון בתחום הקמעונאות בהפיכתו לארגון נגיש ל 100% מהלקוחות. הרשת החלה את תהליך ההנגשה שנים רבות לפני החקיקה והתקנות שנכנסו לתוקפן רק לפני כחודש. כשהמטרה היא לייצר מצב בו הארגון יהיה נגיש על כל שרותיו וממשקיו עם 100% מלקוחות ובפרט לקוחות עם מוגבלות (מוגבלויות פיזיות, חושיות - ראיה / שמיעה, קוגנטיביות ונפשיות) לכבוד לנו להעניק את אות הארגון הנגיש לאיקאה ישראל על היותה מודל לחיקוי הן מבחינת הנגישות והן מבחינת יחסה ללקוחות עם מוגבלות כשווי זכויות כלקוחות צרכניים."
 
לדברי שלומי גבאי, מנכ"ל רשת איקאה ישראל: "אנו שמחים על קבלת אות "ארגון נגיש" מעמותת נגישות ישראל. לאחר שפעלנו להנגשת חנות נתניה, ראשל"צ וקריית אתא, אני גאה לומר כי השנה הרחבנו עוד את הפעילות שלנו למען הקהילה ופעלנו להנגשת כלל שירותי הארגון לאוכלוסיות עם מוגבלות החל מאתר האינטרנט, דרך שירות הלקוחות וכלה בעזרים פיזיים בחנות. קבלת האות מהווה עבורנו נדבך נוסף ביישום החזון האיקאי ליצירת חיי יום טובים יותר לאנשים רבים ככל האפשר ואנו שמחים על ההזדמנות לעשות זאת עוד בטרם אושר החוק שמקדם את הנושא. כארגון הראשון בתחום הקמעונאות, אשר מנגיש את מתקניו למען האוכלוסיה, אני קורא למנכ"לים נוספים לפעול בצורה דומה לשנות את התפיסה העסקית ולהטמיע תהליכי הנגשה בבתי העסק שלהם. הפניה ליותר קהלי יעד פוטנציאלים, במקרה זה אוכלוסיות עם מוגבלות מובילה את בית העסק לרווח עסקי, תדמיתי וחברתי. אני סמוך ובטוח כי צעד זה יהווה אף מודל לחיקוי בסניפי איקאה נוספים ברחבי העולם"   
 
עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, מברך את שלומי גבאי ואת חברת איקאה על קבלת אות "ארגון נגיש" ומציין כי יש חשיבות עצומה להפוך את מדינת ישראל למדינה נגישה לאנשים עם מוגבלויות, ובכלל זה את המגזר העסקי. האיגוד פועל להטמיע תהליכי הנגשה בקרב עסקים קטנים וגדולים כאחד וליצור מודעות לצורך בהנגשת עסקים בענפי המסחר והשירותים, אשר תביא לאקלים מסחרי טוב יותר. בנוסף ציין כי על אף העלויות הכרוכות בהנגשת העסקים, מדובר במהלך חיובי ובעל חשיבות רבה אשר יפתח בפני העסקים קהל יעד נוסף, אולם על מנת להשיג הצלחה אמיתית יש להתחשב ביכולות של העסקים, ובעיקר עסקים קטנים ובינוניים, ולא ליצור מערכת ביורוקרטית מורכבת, אשר שעלולה לגרום להחטאת המטרה החשובה."
 
אודות עמותת נגישות ישראל
עמותת נגישות ישראל הוקמה בשנת 1999 לקדם את הנגישות על מנת לאפשר לאנשים עם מוגבלות ובני משפחותיהם להשתלב בחברה, בשוויון, בזכות, בכבוד ועצמאות מירבית. נגישות ישראל מקדמת את המודעות, החקיקה, הטמעת הנגישות, חינוך לנגישות, טבע מגיש, טכנולוגיה נגישה ועוד במטרה להפוך את ישראל נגישה ולשפר את איכות חייהם של אנשים עם מוגבלות החיים בה.
 
אודות איקאה
רשת איקאה העולמית כוללת 347 חנויות ב-42 מדינות. בשנה זו ביקרו בסניפי הרשת 775 מיליון צרכנים. אמצעי השיווק העיקרי של הרשת הוא הקטלוג הנשלח ישירות לבתים; השנה הודפסו 212 מיליון קטלוגים ברחבי העולם, המהווים את הפקת הדפוס השנייה בגודלה בעולם אחרי התנ"ך. בישראל פועלת הרשת מאז אפריל, 2001 באמצעות שתי חנויות: במחלף פולג בנתניה,  שנפתחה מחדש ב-6.3.2012. ובמתחם מעוין שורק בראשון-לציון, חנות אשר נפתחה ב- 9.3.2010 וחנות שלישית שעתידה להיפתח בקרית אתא ביום 11.3.2014. בשתי החנויות יחד מאז פתיחת הרשת ביקרו למעלה מ- 31 מיליון מבקרים.
קישור לאתר איקאה: www.ikea.co.il
 
אודות איגוד לשכות המסחר
איגוד לשכות המסחר הוא ארגון העסקים והמעסיקים הגדול בישראל. האיגוד פועל למעלה מ- 90 שנים למען קידום האינטרסים העסקיים של החברים בו, של מגזר המסחר והשירותים ושל המגזר העסקי כולו מול רשויות המדינה וגופים שונים. האיגוד פועל על פי העקרונות הבאים: קידום כלכלת שוק ותחרות חופשית; מניעת העדפות סקטוריאליות; הסרת חסמים וצמצום הביורוקרטיה והרגולציה; הפחתת נטל המס על חברות ויחידים; קידום קשרי הסחר הבינלאומיים של ישראל; צמצום העלויות המושתות על המגזר העסקי על ידי המונופולים שבבעלות המדינה; הגנה על זכויות היסוד של המעסיקים; מניעת הכבדות לא מאוזנות בתחום יחסי העבודה והצרכנות; בלימת מגמת הפליליזציה של המגזר העסקי. 

למידע נוסף בתחום זה