עו"ד אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר: חריגות השכר במגזר הציבורי הן כשל ניהולי חמור של משרד האוצר ורשות החברות הממשלתיות

חריגות השכר במגזר הציבורי הן כשל ניהולי חמור של משרד האוצר ורשות החברות הממשלתיות. לא יתכן שמדי שנה יפורסמו במלואן חריגות השכר במגזר הציבורי כאילו זה היה רומן בהמשכים שנועד לרתק את ציבור הקוראים, כך אמר היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה לפרסום דוח השכר במגזר הציבורי.

חריגות השכר בחברת החשמל, בנמלי הים וברכבת ישראל מוכיחות היטב מי הוא זה ששוחק את המגזר העסקי. כאן טמונה הריכוזיות החמורה ביותר למשק, המכבידה ללא הרף על המגזר העסקי ומשיתה עליו עוד ועוד עלויות. כשהרושם שנוצר הוא שמשרד האוצר עומד בחוסר אונים ולא עושה דבר לשנות זאת.
 
"על משרד האוצר לתת דין וחשבון מדויק למגזר העסקי ולציבור על שאלות מהותיות הנוגעות לחריגות שכר אלה - האם חריגות אלה חוקיות או לא חוקיות? אם הן חוקיות, מי הוא זה בדיוק אשר אישר חריגות שכר אלה? כיצד אישורים אלה עוגנו בפועל? מדוע אין פיקוח נאות על אישורים אלה על-ידי משרד האוצר ורשות החברות הממשלתיות? ומה מתכוון משרד האוצר לעשות בפועל כדי למנוע הישנותן של חריגות אלה בעתיד? - אם משרד האוצר לא מספק תשובות לשאלות אלה, השלובות עם פרסום חריגות השכר עצמן, הרי שהפרסום משרת רק מטרה אחת ויחידה: יצירת זעם ותסכול בציבור הרחב ובמגזר העסקי."

למידע נוסף בתחום זה