דמי חנוכה בחנות הצעצועים: 20% מכלל המכירות העומד על כ- 950 מיליון ₪ בשנה מתבצעות בסמיכות ותוך כדי חג החנוכה

ענף יבואני הצעצועים שבאיגוד לשכות המסחר מדווח על עליה משמעותית בצריכת צעצועים ומשחקי קופסה לקראת חג החנוכה. על פי נתוני הענף, נראה כי בשנים האחרונות ישנה חזרה למשחקי הקופסה הוותיקים והאהובים, גם אם בגרסאות חדשות ומרעננות יותר, המאחדים את בני המשפחה והחברים בערבי החורף הסגריריים למשחק ופעילות יחד כמשפחה.

החידוש בעולם הצעצועים עומד השנה בעולם הפאזלים, שמחברים גם הם ל"חג האורים": פאזלים מחזירי אור, פאזלים הזוהרים בחושך ופאזלים תלת מימדיים.

שוק משחקי הקופסה שומר אף הוא על יציבות ותופס נתח שוק של כ-20% מכלל מכירות הצעצועים במהלך השנה.

שלושת הפריטים הפופולאריים ביותר לקראת חנוכה 2013:
·        משחקי חשיבה וחברה
·        פאזלים, משחקי הרכבה ודגמים מוקטנים
·        סביבונים, כמובן

לדברי מאיר קלוגהפט, יו"ר ענף יבואני הצעצועים באיגוד לשכות המסחר ומנכ"ל "שחק- נא", "למרות ההערכות בירידה בכוח הצריכה של הציבור, מורגשת תנועה ערה של לקוחות בחנויות הצעצועים לקראת חג החנוכה, שנחשב כחג ביתי יותר ובעל אווירה משפחתית. היקף מכירות הצעצועים עומד על כ-950 מיליון ₪ בשנה, כש-20% מכלל המכירות נעשות לקראת ותוך כדי חג החנוכה."

למידע נוסף בתחום זה