לין: משרד הפנים נכשל בביצוע אחד מתפקידיו הבסיסיים ביותר והפקיר את המגזר העסקי

משרד הפנים נכשל בביצוע אחד מתפקידיו הבסיסיים ביותר והפקיר את המגזר העסקי, כך אמר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה לתשובת הפרקליטות לעתירה לבג"צ שהגישו לשכת התיאום של הארגונים הכלכליים ומספר חברות עסקיות, ממנה עולה כי משרד הפנים נעתר בשנת 2012 לעשרות בקשות של רשויות מקומיות להעלאת ארנונה של עד 15 אחוזים למגזר העסקי וזאת מבלי לבחון אותן – בגלל עומס בעבודת המשרד.

דברי לין מתייחסים לתשובת הפרקליטות לבג"צ בה היא מודה כי האישורים ניתנו בצורה אוטומאטית: "במהלך שנת 2012 לאחר התייעצויות וחשיבה מחודשת בוצע ביוזמת מנכ"ל משרד הפנים ועל דעת משרד האוצר "פיילוט" במסגרתו ניתן בשנת 2012 אישור אוטומאטי לבקשות להעלאת תעריף הארנונה לסיווגים שאינם למגורים ובלבד ששיעור ההעלאה המבוקש אינו עולה על 15 אחוז...משרד הפנים סבר כי ראוי להפעיל פיילוט זה על מנת להגביר את יעילות הטיפול בבקשות הרבות לאישור חריג  וליתן משקל להחלטת הרשות המקומית המכירה את צרכיה הפנימיים וסדרי עדיפויותיה. משרד האוצר סבר כי בנסיבות שנוצרו, לנוכח העובדה שמדובר בשלהי השנה, הרי שעל מנת להגביר את היעילות יש לפעול בהתאם לפיילוט." 
 
לדברי לין, "על פי הודאת הפרקליטות מתברר כי משרד הפנים נכשל כשלון חרוץ בהגנה על המגזר העסקי בישראל ולאמתו של דבר, פקידות משרד הפנים במודע עיוותה את כוונת המחוקק. העלאת הארנונה בישראל חייבת להיות שוויונית ולעודד את הרשויות להתייעל ולא לחפש את הפתרון הקל של הטלת מסים נוספים על המגזר העסקי".
 
לין ציין עוד כי "משרד הפנים פעל בדיוק ההפך, ופרץ את הסכר- במקום להיות זה שבודק, ממתן ומונע את השיטפון של העלאת הארנונה."
 

למידע נוסף בתחום זה