לין בכנס השנתי של איגוד המשתמשים בהובלה ימית: בישראל יהיו 2 נמלים – צפוני ודרומי. השאלה היא רק מתי הם יוקמו ומה יהיו העלויות הנלוות הקשורות במאבק להקמתם

בישראל יהיו 2 נמלים – צפוני ודרומי. השאלה היא רק מתי הם יוקמו ומה יהיו  העלויות הנלוות הקשורות במאבק להקמתם, כך אמר עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בכנס השנתי של איגוד המשתמשים בהובלה ימית שהתקיים השבוע (12.11.13) בתל אביב.

לדבריו, "אינני סבור שמדינה שמחליטה על פיתוח המשק צריכה לקבל את אישורו של ועד עובדים איזה שהוא. רצוי ואף נכון שהיא תדבר איתם אבל אסור להציב את הדיונים וההסכמות  מול ועדי העובדים, כתנאי לפיתוח המשק."
 
עוד הוסיף כי "לא ייתכן שבישראל כיום יוצב האינטרס של קומץ עובדים ככזה שעומד מעל האינטרס הציבורי והאינטרס של פיתוח המשק. זוהי תפיסה מסוכנת המבוטאת כיום על ידי בתי הדין לעבודה מה שהופך אותם למכשול העיקרי לפיתוח הנמלים."
 
"אי אפשר להבטיח לעובדים שהם אף פעם לא יתייצבו בפני תחרות. זהו המבחן המרכזי אשר יקבע את אופיו של המשק הישראלי ואנו יכולים לראות בעין את הצלחתה המבורכת של התחרות בהורדת מחירים בענפי הסלולאר והטלקומוניקציה."
 
בסיום נאומו בירך לין את שר התחבורה, ח"כ ישראל כץ , "העומד בנחישות ובעוז מאחורי ההחלטה להקים 2 נמלים חדשים בארץ במטרה להגדיל את התחרות בענף."   

למידע נוסף בתחום זה