לין לאור הביקורת על כוונת טבע לפטר עובדים: יש לבוא בטענות למחוקק ולא לחברת טבע

הציר המרכזי של החוק לעידוד השקעות הון הוא אינו יצירת מקומות עבודה אלא ההיפך. החוק מעודד פיטורי עובדים וצמצומים. סגירת קווי יצור בשוק המקומי ופיטורי עובדים מסייעים להשיג את התנאי בחוק לקבלת הטבות מס.

לאור ההשתלחות הקשה כלפי חברת טבע שהודיעה כי בכוונתה לפטר כ- 750 עובדים, אמר היום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, כי יש לבוא בטענות למחוקק ולא לחברת טבע.
 
לדברי לין, דבר מה הזוי מתרחש בביקורת המוטחת כלפי טבע שכן האשם רובץ לפתחו של המחוקק. "יוצרים חוק המעניק הטבות ענק והמעודד פיטורי עובדים, ולאחר מכן כשחברה הנהנית מההטבות מפטרת עובדים, על פי שיקולים עסקיים, באים אליה בטענות."
 
לין הדגיש כי הציר המרכזי של החוק לעידוד השקעות הון הוא אינו יצירת מקומות עבודה אלא ההיפך. "החוק מעודד פיטורי עובדים וצמצומים, שכן התנאי המרכזי על פיו חברה תעשייתי רשאית ליהנות מהטבות על פי החוק הוא ביצוע של אחוז יצוא מכלל המחזור."
 
"המשמעות של תנאי זה היא שחברות שנהנו מהטבות מס רשאיות לסגור קווי יצור, להעתיק קווי יצור לחו"ל, לפטר עובדים על פי שיקוליהם העסקיים ועדיין ליהנות מההטבות המופלגות, בתנאי שהן עומדות ביעד של אחוז יצוא מכלל המחזור. לפעמים סגירת קווי יצור בשוק המקומי ופיטורי עובדים מסייעים להשיג יעד זה. "

למידע נוסף בתחום זה