לשכת המסחר לשר האוצר: יש להבהיר במדויק מה הם תשלומי המסים שמועדם נדחה וכן לצרף גם את התשלום ביטוח לאומי

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר שיגר (10.9.13) פניה לשר האוצר ח"כ יאיר לפיד בנוגע לתשלומי המיסים והביטוח הלאומי לחודש ספטמבר 2013 בו חלה השנה תקופת החגים.

"המגזר העסקי התבשר כי ביוזמתך הוחלט על 'דחיית מועד הגשת הדיווח ותשלום מקדמות מס הכנסה, ניכויים ומע"מ, בגין דוח אוגוסט 2013, מיום ראשון 15.9.13 ליום ראשון 29.9.13 ', וזאת בשל השפעת תקופת החגים על המגזר העסקי (לידיעה המלאה לחצו כאן). כמובן שיוזמה זו מתקבלת בברכה. אלא שיש אי בהירות ואי התאמה העלולים להכשיל את המהלך.

"קודם כל, רצוי לחדד ולכתוב מפורשות כי הדחייה, בנוסף למקדמות מס הכנסה, ניכויים ומע"מ,  היא בתשלומי ניכויים במקור של מס הכנסה. 
 אולם, הבעיה המרכזית מתחדדת מול אי ההתאמה עם הוראות הביטוח הלאומי: באתר הביטוח הלאומי כתוב כי 'לרגל החגים, נדחה מועד התשלום והדיווח של דמי הביטוח למעסיקים, לעובדים עצמאיים ולמי שאינם עובדים ליום 16.9.13 במקום ה- 15.9.13 ', המדובר בדחייה של יום אחד בלבד.
 
"כאשר יש דחייה בתשלומי המס ואין דחייה זהה בתשלום דמי הביטוח הלאומי נוצר בלבול מיותר. לאמיתו של דבר, מן הראוי שאותו הגיון המופעל כלפי דחיית תשלומי המסים יופעל באשר לדחיית תשלומי הביטוח הלאומי. "
 
"דומני שעל מנת שהמהלך אכן ישיג את מבוקשו ושלא תיווצר אי הבנה בקרב ציבור בעלי העסקים והמעסיקים, יש להבהיר במדויק מה הם התשלומים שמועדם נדחה וכן לצרף לתאריך הדחייה גם את מועדי התשלום לביטוח לאומי. "

למידע נוסף בתחום זה