איגוד לשכות המסחר: מכירות רשתות השיווק צפויות לגדול בכ 6% לקראת חודש החגים הקרוב

גידול של כ- 6% צפוי במכירות רשתות השיווק* השונות בתחומי המזון, ההלבשה, מוצרי בני קיימא וכלי בית, לקראת חודש החגים (תשרי), בדומה לשנים קודמות. כך עולה מבדיקה שערך אגף הכלכלה באיגוד לשכות המסחר, לקראת ראש השנה ותקופת חגי תשרי.

מאחר והחגים חלים השנה בסמוך לסיום החופש הגדול, באגף הכלכלה צופים כי הצריכה תהיה השנה נמוכה יותר כתוצאה מההוצאות הכבדות בתקופת החופש הגדול. כמו כן, על בסיס ניתוח שנים קודמות עולה כי בתקופה זו חלה עלייה ממוצעת של כ- 6% בסך המכירות של רשתות השיווק בתקופת החגים, בהשוואה לחודש שקדם לה, וירידה בשיעור של כ-8% בחודש שאחרי החגים.
 
בהתפלגות לתתי ענפים עולה כי בשנים שנסקרו נרשמה עלייה ממוצעת של כ- 7.5% במכירות המזון בחודש החגים, וירידה דומה בחודש שלאחר החג. במכירות מוצרי בני קיימא (דוגמת מוצרי חשמל ורהיטים לבית) נרשמה בחודש החגים עליה ממוצעת של 2% בהשוואה לחודש הקודם, וירידה של כ- 16% במכירות בחודש שלאחר תקופת החגים.
 
מכירות ההנעלה בחודש החגים עלו ב- 3% בממוצע לעומת החודש שקדם, ונותרו ללא שינוי בחודש שלאחריהם. במכירות הטקסטיל וההלבשה נרשמה עליה של 8% בממוצע, וירידה של כ- 2% לאחר החגים. במכירות כלי הבית והמטבח נרשם הגידול הבולט ביותר של כ- 87% בממוצע לקראת החגים, לעומת ירידה בהיקף המכירות של כ- 31% בממוצע, בחודש לאחר החגים.
 
לדברי יורם דר, יו"ר חטיבת הרשתות הקמעונאיות באיגוד לשכות המסחר, בגלל הסמיכות של החגים לחופשת הקיץ, הקניות לקראת החגים השנה יתרכזו ב-4-5 ימי מכירה לעומת כשבועיים-שלושה אשתקד, מה גם ששעות הקניות והפעילות ברשתות צפויות להתארך לקראת החגים. דר מעריך כי הסמיכות בין הוצאות המשפחה בחופשת הקיץ והקניות לקראת החגים, ישפיעו על התמתנות בצריכה בחודשים אוקטובר נובמבר שלאחר החגים.
 
* רשת שיווק: כמה חנויות, לפחות 3, השייכות לאותה רשת והמוכרות מוצרים מכל ענפי המסחר כולל מזון 

למידע נוסף בתחום זה