מדד קרנה א.ט.א של איגוד לשכות המסחר: גידול של 16.3% בהיקף הפעילות העסקית הישראלית בחו"ל במסגרת קרנה א.ט.א לעומת התקופה המקבילה אשתקד

"היתרון הגדול שטמון בשיטת הקרנה, נובע מן העובדה שהייצוא הזמני של המוצרים  לחו"ל נעשה בפטור מלא מתשלומי מכס, מסים, מע"מ או פיקדונות כלשהם בארצות בהם מוצג המוצר וניתן לדלג עם התעודה בכמה מדינות ובכולן לא לשלם את המס".

במחצית הראשונה של 2013 עמד היקף הייצוא הזמני של מוצרים שונים וציוד מקצועי, באמצעות תעודת קרנה א.ט.א לשווקים הבינלאומיים מעבר לים, על כ- 75 מיליון דולר לעומת כ-64.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. המשמעות היא גידול של 16.3% אחוזים בהיקף הפעילות העסקית בחו"ל. כך מסרה מלי לוי, מנהלת אגף קרנה א.ט.א ואישורי מסמכים בסחר חוץ באיגוד לשכות מסחר.
 
לדברי לוי, הגידול הנוכחי נבע בעיקר הודות לייצוא של טובין מסוג תכשיטים, ציוד תקשורת ותפאורה לרוסיה וכן ציוד מקצועי לטייוואן.
 
מטרת הקרנה היא סיוע לאנשי עסקים המעוניינים להציג את מוצריהם לקניינים פוטנציאליים בתערוכות וירידים, כמו גם הכנסה והוצאה של ציוד מקצועי למתן שירותים ודוגמאות מסחריות, לארצות היעד אליהם הם מעוניינים להגיע.
 
לוי: "קרנה א.ט.א הוא כלי אפקטיבי וחשוב לקידום הסחר הבינלאומי. הוא מקל על חשיפתה של ישראל לשווקים חדשים. הקרנה מאפשר ליצואנים לחשוף את מוצריהם, פיתוחים וחידושים בתחומים שונים בפני חברות זרות בחו"ל. במקרים רבים, לאחר הצגת המוצרים בחו"ל, נסגרות עסקאות ומתבצע הליך יצוא."
 
קרנה א.ט.א הינו תעודת מעבר המונפקת על ידי לשכות המסחר בישראל ומאפשרת, בכפוף לתנאים מיוחדים שנקבעו באמנת הקרנה הבינלאומית, להכניס או להעביר ציוד ומוצרים מסוגים שונים לפרק זמן מוגבל, ללא תשלום מסי יבוא, בתחומי 73 המדינות החתומות באמנה.
 
בין המדינות החתומות על האמנה ניתן למנות את ארה"ב, אירופה, איחוד האמירויות הערביות, בריטניה, דרום אפריקה, הודו, סין, סינגפור, תאילנד, רומניה, טייוואן, מקסיקו, צ'ילה , אלבניה, מדגסקר ועוד.
 
לוי, מציינת כי היתרון הגדול שטמון בשיטת הקרנה, נובע מן העובדה שהייצוא הזמני של המוצרים לחו"ל נעשה בפטור מלא מתשלומי מכס, מסים, מע"מ או פיקדונות כלשהם בארצות בהם מוצג המוצר וניתן לדלג עם התעודה בכמה מדינות ובכולן לא לשלם את המס."
 
"באמצעות הקרנה ניתן לייצא טובין למוצרים כגון - ציוד מקצועי טכני, מדעי ופדגוגי; ציוד ואביזרים לשימוש באירועים ספורטיביים, אומנותיים, או תרבותיים; בעלי חיים; תכשיטים; תפאורה, פיתוחים טכנולוגיים ולוויינים ועוד."  

למידע נוסף בתחום זה