איגוד לשכות המסחר שיגר לראש הממשלה תוכנית להיערכות משפטית במטרה למנוע שביתות בשירותים החיוניים שבבעלות המדינה

נוכח איומי ההסתדרות בהשבתת נמלי הים בעוד כשבועיים: איגוד לשכות המסחר שיגר היום לראש הממשלה תוכנית להיערכות משפטית במטרה למנוע שביתות בשירותים החיוניים שבבעלות המדינה

אני פונה אליך נוכח האיום החדש המסתמן של ההסתדרות הכללית להכריז על שביתה בנמלי הים. בניית רציפי נמל נוספים הינה מחויבת המציאות אם ישראל רוצה לשמור על מעמדה ומקומה בסחר החוץ הגלובלי ולא לסגת לאחור. זוהי לא אופציה. זוהי חובתה של הממשלה. אסור בשום פנים ואופן שתוכניות הממשלה תעוכבנה מחמת משא ומתן עם ההסתדרות הכללית או איומים של ההסתדרות הכללית בהשבתת העבודה בנמלים, כך כתב עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בפנייה דחופה ששלח לראש הממשלה, ח"כ בנימין נתניהו, בעקבות כשלון הפגישה היום בין נתניהו ליו"ר ההסתדרות, עופר עיני.

"על כן ברצוני להציע בניית תשתית משפטית, כבר עכשיו, ולא אחרי נקיטת עיצומים, שתמנע את הפרעת התפקוד של נמלי ישראל בשעה קשה זו לכלכלת המדינה", הוסיף לין.

לדבריו, "אנו בלשכת המסחר מאוד מקווים שלא יהיה צורך לעשות שימוש באמצעים משפטיים אלה, וכי התבונה תגבר וכי גם ההסתדרות הכללית וציבור העובדים בנמלים יבינו כי למדינה יש את הזכות המלאה ואף החובה לבנות רציפי נמל חדשים ולהפעילם באמצעות חברות נפרדות."

"עובדי הנמלים, במקום להתעמת עם מוסדות המדינה מוטב ויבינו כי מוצעת להם אפשרות מצוינת להוכיח לכל כי הם יכולים להתחרות וכי יש להם את היתרונות עקב ניסיונם הרב בייעול העבודה עליה הם שוקדים וכי זוהי הדרך הטובה לזכות מחדש באמון הציבור אשר בלעדיו לא יוכלו להשיג דבר."

למידע נוסף בתחום זה