לין על כוונת עיני להודיע על התנגדות ההסתדרות להקמת רציפים ברי תחרות בנמלים: ניסיון קיקיוני להלך אימים על שרי הממשלה

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, אמר נוכח כוונת עיני להודיע על התנגדות ההסתדרות למכרז אותו הוציאה המדינה להקמת רציפים ברי תחרות בנמלים, כי זהו ניסיון קיקיוני להלך אימים על שרי הממשלה. לאמיתו של דבר זהו מהלך שבמהותו הוא אנטי דמוקרטי ופוגע באופייה של ישראל כמדינה דמוקרטית.

לדברי לין, "טענות עיני כאילו מתנהלת הסתה כנגד חופש ההתארגנות וזכויות העובדים נשענות על כרעי תרנגולת. האמת היא הפוכה. מגמת התאגדויות העובדים בישראל רק מתחזקת אם כי לא תמיד באמצעות ההסתדרות הכללית.

אין במהלכיו של עיני שום תרומה לזכויות או חופש ההתארגנות של העובדים. הוא אינו מגן על זכויות העובדים אלא שואף להגן על זכויות היתר של הועדים החזקים במונופולים החיוניים. כנראה ונשכח מעיני שמונופולים כמו נמלי ישראל וחברת החשמל נועדו לשרת את הציבור והאינטרסים של המדינה ולא את זכויות היתר של הועדים החזקים  הרחוקים מאוד מלהיות מקופחים.

"מה שמפריע לעיני זוהי כנראה שבירת המוסכמה שבסיסה בחולשת ואוזלת ידה של הממשלה כאילו נמלי ישראל הם בבעלות הועדים החזקים וכאילו הם נועדו לשרת את תביעות היתר שהם מציגים מפעם לפעם כלפי המדינה תוך שימוש ציני בכוח המונופולי שלהם.

לדבריו, "נכון כי אין להאשים את עיני לבדו. גישתו הבסיסית נתמכה גם לא מעט בהחלטות של בתי הדין לעבודה. האיומים שעיני מתכוון לכוון לשרים הם ניסיון לפגוע  בלגיטימיות של המוסדות הנבחרים על פי שיטתנו הדמוקרטית ולמנוע מהם לקבל 
  
בדיוק את אותן החלטות שחובה עליהם לקבל על מנת לשרת את הציבור בכללו ולקדם את המשק."
"יש לקוות שהפעם ידעו שרי הממשלה לעמוד מאחורי הצהרותיהם ולא ייכנעו יותר לפעולות סחטניות של הועדים החזקים אפילו אם תביעות אלה תקבלנה גיבוי בבתי הדין. יש מספיק אמצעים משפטיים שניתן לנקוט בהם בכדי למנוע את השבתת השירותים החיוניים," חתם לין את דבריו.

למידע נוסף בתחום זה